خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد؛

توافق اولیه برای احداث آزاد راه شیراز- بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۱۸

قطعه نخست آزادراه کلانشهر شیراز را از بن بست نجات خواهد داد

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از توافق اولیه برای احداث آزادراه شیراز- بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، ​ابراهیم عزیزی در این رابطه اظهار داشت: در نشستی که با حضور مسوولان وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع، رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، مسوولان عمرانی و اقتصادی دو استان فارس و بوشهر، قادری نماینده شیراز و زرقان ، علیزاده نماینده سپیدان و... برگزار شد، یک توافق اولیه بر سر احداث آزادراه شیراز -بوشهر منعقد شد تا این پروژه مهم، زیرساختی و استراتژیک کلید بخورد.

وی با اشاره به اهمیت آزادراه شیراز بوشهر در ارتباطات کریدور شمال به جنوب کشور گفت: این آزادراه موجبات رونق اقتصادی و گردشگری را نه تنها برای استان های جنوبی بلکه برای کل کریدور شمال به جنوب فراهم خواهد کرد و نقش بزرگی در این راستا ایفا می کند که تولید درآمد صادرات غیر نفتی از جمله آن خواهد بود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با احداث این آزادراه اقدامات بزرگ، محرک و اثرگذار استان های بوشهر و فارس که نیازمند ارتباط جاده ای مناسب است، امکان پذیر می شود و با توجه به اتصال دریای شمال به جنوب کشور از طریق کریدور ایجاد شده، شاهد یک تحول بزرگ و اساسی در حجم و نوع مبادلات اقتصادی نیز خواهیم بود.

به گفته عزیزی راه یابی به پهنه خلیج فارس از قبل این آزادراه، فرصت های بی نظیر گردشگری را نیز موجب خواهد شد که با توجه به جاذبه های منطقه جنوب، در پی آن رونق اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت.

عزیزی با اشاره به قطعه هفت آزادراه شیراز اصفهان و قطعه هشت این آزادراه که در واقع قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر نیز خواهد بودگفت: قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر به طول حدود 60 کیلومتر، کلانشهر شیراز را از بن بست فعلی نجات خواهد داد و این نخستین مزیت آزادراه مذکور برای شیراز خواهد بود.

وی در عین حال بر تکمیل نواقص آزادراه شیراز اصفهان نیز تاکید کرد و گفت: رفع نواقص این آزادراه باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق انجام شده در نشست مذکور نیز اظهار داشت: بر اساس این توافق اولیه دولت 50درصد منابع مالی این آزادراه را تامین خواهد کرد و در کنار آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز 25درصد در این پروژه مشارکت می کند و بقیه نیز از سایر منابع تامین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز