خبرگزاری کار ایران

‌‌مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خبرداد؛

آغاز ارائه تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۲۸۳

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی به متقاضیان نوسازی و ساخت مسکن روستایی اعطا می‌شود.

به گزارش ایلنا، ‌علی اصغر آسمانی مقدم با اشاره به اجرای مصوبه دولت در افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان گفت: این تسهیلات به متقاضیان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت اعطا می‌شود.

وی افزود: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها برای تشکیل پرونده، می‌توانند تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند.

آسمانی مقدم با بیان اینکه بر اساس بخشنامه ابلاغی چهارم دی بانک مرکزی به ۹ بانک عامل، ملت، مسکن، تجارت، ملی، صادرات، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی و پست‌بانک برای پرداخت تسهیلات جدید، خاطرنشان‌کرد: ابلاغ استانی از سوی بانک‌های عامل تعیین شده بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی آغاز شده است.

وی سهمیه مازندران را در مرحله نخست ارائه تسهیلات بیش از ۱۳ هزار متقاضی اعلام کرد و افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی که دوران مشارکت آن‌ها در بازه تعیین شده پایان نیافته و همه تسهیلات را دریافت نکره باشند نیز بر اساس متمم وارد شده به مصوبه افزایش تسهیلات مسکن روستایی، مشمول خواهند بود و وام آنان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

آسمانی مقدم افزود: افرادی که پیش از این برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها برای تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه متقاضیان بافت‌های آسیب پذیر در معرض رانش و زلزله، نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد در اولویت بهره مندی از این تسهیلات هستند تصریح کرد: افرادی که تاکنون از تسهیلات مسکن دولتی بهره‌مند نشده و دارای فرم سبز"ج" در تسهیلات باشند می‌توانند برای تشکیل پرونده در شعب بنیاد مسکن شهرستان‌ها اقدام کنند.

به گفته وی، تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن روستایی با سود پنج درصد، دوره بازپرداخت ۲۰ ساله با اقساط حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

یادآور می‌شود وام مسکن روستایی سال گذشته از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و امسال هم از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز