خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد؛

حرکت یک موج بارشی در مسیر استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۴۰

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضع هوا بیانگر ورود یک موج بارشی از نواحی جنوب غرب کشور از اواخر وقت امشب یکشنبه و بامداد فردا دوشنبه به این استان است.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: این سامانه فردا دوشنبه بیشتر موجب افزایش ابر در مناطقی از استان مرکزی می‌شود و احتمال برخی بارش‌های خفیف و پراکنده در بعدازظهر این روز در مناطقی از استان به ویژه در نیمه جنوبی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مطابق بررسی‌ها، طی امروز یکشنبه به دلیل پایداری و سکون نسبی جو پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی این استان از جمله اراک بالا می‌رود که در برخی از ساعات موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با افزایش مجدد پایداری و سکون نسبی جو، شرایط برای افزایش پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در نواحی مستعد استان مهیا است که موجب کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات می‌شود.

مرادی به میزان بارندگی‌هایی که در سال زراعی جاری در استان مرکزی به ثبت رسیده اشاره داشته و تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون از بازه زمانی ابتدای مهر ماه سال جاری آغاز شده، 26.1 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز