خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در شیراز:

سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱ درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۶۵۶

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان به اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱درصد رسیده است، گفت: افزایش سهم صنعت از اشتغال نشان می‌دهد که صنعت در مقایسه با سایر بخش‌ها آورده بیشتری از اشتغال کشور را تأمین کند.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی برادران در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، افزود: یکی از مهمترین مشکلات صنایع در شرایط کنونی مشکل ارزی است؛ این در حالی است که با رویکرد جدید صادرات محور بودن صنایع که با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی نهایی شده در تلاش هستیم که این مشکل را برطرف کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تاکنون مشکل ارزی برخی واحدها که نیازهای کمتری داشته‌اند حل شده و در بازدیدی که امروز از واحدهای صنعتی بزرگ و تاثیرگذار در تولید داشتیم مقرر شد که پیگیری‌های لازم برای حل معضلات این واحدها نیز اتخاذ شود؛ در واقع این قول را داده‌ایم که مشکل این واحدها ظرف یک ماه آینده برطرف شود.

سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱ درصد رسید

وی تسهیلات بانکی را از دیگر دغدغه‌های این واحدها دانست و گفت: به منظور حل این دغدغه تفاهم خوبی مابین وزارت اقتصاد، وزارت صمت و بانک مرکزی منعقد شده است و امیدواریم در ماه‌های آینده بتوانیم این تسهیلات بانکی را به صنایع موردنظر اختصاص دهیم.

برادران اضافه کرد: برای تحقق این امر مهم هر استانی سهم خاص خود را دارد اما در کلِ کشور صحبت از ۲هزار همت است که حجم عمده‌ای از آن مربوط به تسهیلاتی است که در سال‌های گذشته بوده و تمدید خواهد شد؛ مقداری از این تسهیلات هم در قالب اوراق اضافه می‌شود.

معاون وزیر صمت با اعتقاد به اینکه بیشترین اشتغال در فصل پاییز و در شرایطی که صنایع با مشکل برق و گاز روبه رو نیستند محقق می‌شود، گفت: وضعیت صنایع کشور با پشت سر گذاشتن پاییز بهتر شده و طبق آخرین گزارش‌ها اشتغالزایی قابل‌توجهی در صنعت رقم خورده است.

برادران یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۰هزار شغل جدید و خالص در جامعه صنعتی کشور ایجاد شد و جامعه صنعتی به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار جمعیت رسید که این عدد برای نخستین بار است در کشور محقق شده است.

سهم بخش صنعت از اشتغال کشور برای اولین بار به ۴۱ درصد رسید

معاون وزیر صمت ابراز کرد: امیدواریم این روند در حوزه اشتغال، تولید و صادرات تداوم داشته باشد و ثمرات خود را نیز در اقتصاد کشور و خانوار نشان دهد.

به گزارش ایلنا، واحدهای بازدید شده فاتح صنعت تولید کننده تجهیرات نفت و گاز و پتروشیمی، واحد تولیدی پاسارگاد ماشین تولید کننده ماشین آلات معدنی ،شرکت چسب و رزین پرسیا زرین آبنوس، زمینه تولید انواع چسب صنعتی مایع و رزین آغشته سازی بود که توانمندی ها بازدید و مشکلا ت مورد بررسی ، بحث و گفتگو قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز