خبرگزاری کار ایران

یک محکوم‌ به قصاص در آمل پس از ۹ سال از دار مجازات رهایی یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۵۰۶

رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: هم‌زمان با اجرای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» و با تلاش‌های مستمر اعضا و کارکنان شعبه‌ی صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و پیگیری‌ مستمر دادستان عمومی و انقلاب و مسئولان زندان آمل، یک محکوم‌به قصاص نفس باگذشت و اعلام رضایت اولیای دم مقتول، پس از ۹ سال، از دار مجازات رهایی یافت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری گفت: در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» و با تلاش‌های مستمر اعضاء و کارکنان شعبه‌ صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و پیگیری مستمر دادستان عمومی و انقلاب و مسئولان زندان آمل، یک محکوم‌به قصاص باگذشت و اعلام رضایت اولیای دم مقتول، پس از ۹ سال، از دار مجازات رهایی یافت.

وی افزود: اجرای دقیق الزامات الگوی تعالی دادگستری در حوزه‌ حل اختلاف، مانند پویش‌های مناسبتی منتهی به تحقق مصالحه در پرونده‌های متعدد و نهایتاً آزادی زندانیان، از مهم‌ترین دستاورد‌های اعضای شعب شورا‌های حل اختلاف سراسر استان بوده است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص عفو و گذشت، از اقدام انسان دوستانه‌ خانواده‌ آن مرحوم که باگذشت و اعلام رضایت، زمینه‌ توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم آوردند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این سنت حسنه، در بین آحاد مردم جامعه، نهادینه‌شده و از این طریق بتوان ضریب تسری بخشایش و رضایت در پرونده‌های قضایی را ارتقاء بخشید.

 فرد مذکور، بابت ارتکاب قتل عمد، محکوم‌به قصاص نفس شده و از سال ۱۳۹۳ تاکنون، زندانی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز