خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد:

کارگران پیشگامان در انتخابات/ حضور حداکثری در انتخابات ضریب امنیت را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۳۴۷

حجت‌الاسلام لائینی؛ حضور حداکثری در انتخابات ضریب امنیت جامعه را ارتقاء می‌بخشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در دیدار نمایندگان جامعه کارگری و بازنشستگان استان، تامین معاش را حق خانواده کارگری دانست و‌ گفت: نقش جامعه کارگری در توسعه و شکوفایی اقتصاد جامعه بر کسی پوشیده نیست بنابراین کرامت نیروی کار باید حفظ شود.

وی به مشکلات جامعه کارگران پرداخت و‌ افزود: حل برخی از مشکلات این قشر در مقیاس ملی و کشوری است، اما آنچه مربوط به استان است که تلاش می‌کنیم خواسته‌های و مطالبات این قشر را سطح بالاتر انتقال دهیم تا جامعه کارگری به رضایتمندی نسبی و تامین معاش برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما نیز هم‌درد شما هستیم اما در واقع تصمیمات اصلی باید در سطح ملی گرفته شود، گفت: البته سفر استانی ریاست جمهوری به مازندران نیز فرصت مناسب برای طرح مسائل و مشکلات جامعه کارگری است.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات، پشتوانه نظام و بازدارنده دشمنان است، تاکید کرد: ضریب امنیت با حضور حداکثری مردم افزایش می ‌یابد.

حجت‌الاسلام لائینی گفت: حضور در انتخابات مبارزه عملی با استکبار است.

رای جامعه کارگری به حامیان ولایت فقیه و محرومان

نصرالله دریابیگی دبیراجرایی خانه کارگر مازندران نیز در این دیدار شمار اعضای خانه کارگر مازندران را ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۲۲۰ هزار نفر نیز عضو کانون بازنشستگان مازندران هستند.

وی به نقش جامعه کارگری در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی بعد از امام راحل مدیون جامعه کارگری است.

دبیراجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به مشکلات کارگران و اینکه ۹۰ درصد از قراردادهای کارگران موقتی است، گفت: این در حالیست که مقام معظم رهبری توسعه و عدالت را لازم و ملزوم هم دانستند اما اثری از این موضوع در جامعه کارگری مشهود نیست.

دریا بیگی مشکلات معیشتی را از دغدغه‌های مهم این قشر از جامعه عنوان کرد و یادآور شد: امنیت شغلی نیز مهمترین خواسته کارگران است.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران با بیان اینکه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی طبق قانون اساسی باید رایگان باشد، افزود: با این وجود بیمه‌شدگان ما هزینه‌های سنگینی را از جیب خود هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد: جامعه کارگری با درک شرایط حساس تاریخ انقلاب اسلامی و هجمه‌ای که از جانب دشمنان علیه نظام وجود دارد، در انتخابات شرکت می‌کند.

دریابیگی از کارگران به عنوان پیشگامان انتخابات یاد کرد و ادامه داد: جامعه کارگری به فردی رای می‌دهد که حامی ولایت فقیه و محرومان ، مستضعفان و اسلام ناب محمدی باشد.

ولایت فقیه خط قرمز کارگران است‌

رئیس شورای کارخانجات مازندران در ادامه این دیدار با بیان اینکه فرامایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب جامعه کارگری است، گفت: ولایت فقیه خط قرمز کارگران است‌.

وی به انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از نامزدهای انتخابات موقع رای‌گیری قول خدمت به کارگران را می‌دهند اما در عمل این موضوع هرگز تحقق پیدا نمی‌کند.

میرعلی شیرافکن با بیان اینکه گوش برخی از مسئولان نسبت به فرامین رهبری در حمایت از جامعه کارگری ناشنواست با ابراز تأسف گفت: چرا مسئولان به تاکیدات و فرامین رهبری جامه عمل نمی‌پوشند.

وی در خصوص افزایش سن بازنشستگی، افزود: با وجود بیکاری فراوان این طرح با شرایط فعلی جامعه مغایرت دارد به نظر باید برای تصویب این طرح طرح تشویقی و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

نمایندگان پاسخگوی جامعه کارگری باشند

رئیس مجمع نمایندگان کارگران مازندران نیز در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: نمایندگان باید به امور مردم رسیدگی کنند.

علوی‌نژاد افزود: با توجه به فرامین مقام‌معظم رهبری مبنی اینکه مجلس در راس امور قرار دارد اما نمایندگان مجلس به جامعه کارگری پاسخگو نیستند.

وی با بیان اینکه برخی از مسایل و مشکلات پیش‌رو باید در استان حل شود، خواستار برخورد جدی با مسئولان نالایق و خاطی شد.

علوی‌نژاد به شعار سال مقام‌معظم رهبری اشاره کرد و با ابراز نگرانی گفت: متاسفانه رشد تولید و مهار تورم در کشور محقق نشد و جامعه کارگری همچنان از مشکلات معیشتی رنج می‌برد.

وی افزود: کارگران همیشه پای نظام و صندوق رای بودند و هستند اما انتظار می‌رود تا نمایندگان مردم در خانه ملت پاسخگوی مطالبات کارگران باشند.

فاطمه احمدیان رئیس انجمن صنفی کارگری معلمان غیر دولتی مازندران نیز نداشتن امنیت شغلی را از دغدغه‌های مهم زنان عنوان کرد و‌ گفت: عدم بکارگیری اعضای هیات مدیره در مدارس غیر دولتی نیز دیگر چالش‌ حوزه بانوان است.

وی به تبعیض حقوق معلمان خانم و آقا در مدارس غیردولتی اشاره کرد و خواستار توجه به این موضوع شد.

احمدیان با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست خواست تا از معلمان کشور حمایت شود.

مهدی امرائی رئیس انجمن صنفی کارگری نیروهای شرکتی شرکت توزیع برق مازندران با تاکید بر ساماندهی نیروهای شرکتی خواستار پیگیری این مهم از سوی نماینده ولی فقیه در استان شد.

وی افزود: تحقق این موضوع باعث افزایش راندمان بهره‌وری و انگیزه کارگران می‌شود.

مشاور حقوقی تشکل‌های صنفی و بازنشستگان استان مازندران نیز به مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد رابطه بین مسئولان و مردم از گسست قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی این قشر از جامعه افزود: کارگران ما بعد ۳۰ سال از خدمت همچنان از مشکل معیشتی و فقر رنج می‌برند، این وضع ناگوار واقعیت جامعه است.

ابوطالب یحیایی ادامه داد: ما پایند به اصول و قوائد هستیم با اینکه اصل ۲۷ قانون اساسی در مقابل اینهمه ظلم و ستم اجازه داده اعتصاب کنیم اما هرگز این اتفاق نمی‌افتد چون ۸۱ درصد از شهدای ما از همین قشر جامعه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز