خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشهد خبر داد؛

تعیین بیش از هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در مشهد و کلات

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۸۵

فرماندار مشهد گفت: هزار و ۸۳۴ شعبه اخذ رای برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تعیین شده و به تصویب و تایید هیات اجرایی انتخابات در این حوزه انتخابیه رسیده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن داوری در این خصوص افزود: هزار و ۷۸۴ شعبه اخذ رای از این تعداد مربوط به بخش مرکزی و کلانشهر مشهد و ۵۰ شعبه نیز مربوط به شهرستان کلات است.

وی گفت: در سال ۹۸ و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی و کلانشهر مشهد فعالیت داشتند که این آمار نشان دهنده افزایش ۲۶۴ شعبه اخذ رای در انتخابات اسفند ماه امسال است.

فرماندار مشهد گفت: در هر شعبه اخذ رای با توجه به شلوغی یا خلوتی منطقه و این که شعبه از نظر تعداد عوامل اجرایی پنج یا هفت نفره باشد به وسیله ۱۵ تا ۱۸ عامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و تدارکاتی اداره می شود البته هنوز در حال بررسی پنج نفره و یا هفت نفره بودن شعب اخذ رای از نظر تعداد عوامل اجرایی هستیم.

در دوره گذشته یعنی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر واجد شرایط رای دهی و در سن قانونی برای رای دادن بودند. همچنین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش مرکزی مشهد با هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای انجام گرفت.

از مجموع ۱۸ نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه مشهد و کلات متشکل از شهرستان کلات و کلانشهر مشهد و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان پنج نماینده را به خود اختصاص داده‌اند. مردم ۲ بخش احمدآباد و رضویه مشهد به همراه شهرستان های فریمان و سرخس یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز