خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز؛

۱۰۰ کیلومتر راه اصلی فارس طی سال گذشته به بزرگراه تبدیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۰۰۶

آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز با حضور مسولان استانی، شهری ، راهداران و رانندگان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس  در این مراسم گفت: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یکی از بزرگترین ارکان کشور، مهمترین و اثرگذارترین نقش را در جهت رشد، توسعه و پیشرفت کشور و استان در حوزه اقتصادی ایفا می کنند.

اسماعیل قزل سفلی افزود: در این میان نقش رانندگان، راهداران و پلیس از همه برجسته تر و مشهودتر است و این مجموعه ها همواره و در سخت ترین شرایط در صحنه خدمت به کاربران جاده ای که هموطنان ما در سراسر کشور هستند حضور موثر داشته‌اند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز ایثار و مجاهدت رانندگان هم در خط مقدم و هم در پشت جبهه و در پشتیبانی از خط مقدم بسیار مثال زدنی بود و در حقیقت آنها در تمام اجزا و ابعاد جنگ نقش و حضور داشتند.

۱۰۰ کیلومتر راه اصلی فارس طی سال گذشته به بزرگراه تبدیل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در جریان اربعین امسال و انتقال زائران سید الشهدا به نجف نیز رانندگان و خانواده حمل و نقل حماسه آفریده و خوش درخشیدند.

قزل سفلی گفت: راهداران نیز که در حقیقت نگهبان و حافظ جاده ها به عنوان سرمایه ملی هستند به همراه مجموعه پلیس، اورژانس و هلال احمر در سرما و گرما در کنار مردم حضور دارند تا آنها با کمترین مشکل و دغدغه در جاده ها تردد کنند و به فعالیت های روزمره خود بپردازند.

ثبت ۳۴۰ میلیون تردد در محورهای راه های استان از ابتدای امسال

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، احداث راه آسفالته در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در استان فارس ۱۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته داریم که احداث راه در این روستاها به طول تقریبی حدود ۷۰۰ کیلومتر در اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.

علیرضا راستیار افزود: در همین ارتباط با حمایت استاندار فارس و همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، این روستا در قالب تفاهم نامه ای که با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شده ظرف سه سال از راه آسفالته بهره مند خواهند شد.

۱۰۰ کیلومتر راه اصلی فارس طی سال گذشته به بزرگراه تبدیل شد

وی، با اشاره به ثبت ۳۴۰ میلیون تردد در محورهای راههای این استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: این میزان تردد بیانگر جایگاه خاص استان فارس در زمینه حمل و نقل و ترافیک است و وظیفه همه فعالان حوزه حمل و نقل و ترافیک را در جهت برقراری تردد ایمن و کاهش هرچه بیشتر حوادث ترافیکی و خسارت های ناشی از آن سنگین تر می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: بحث حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن امروز در کشور به عنوان یک بحران تلقی می شود که به منظور کاهش هرچه بیشتر این حوادث، در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اقداماتی در جهت اصلاح محورهای استان صورت گرفته است.

راستیار اظهار کرد: به رغم اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان فارس به بزرگراه تبدیل شد اما کاهشی در میزان تصادفات و تلفات آن شاهد نبودیم و به اهداف خود در این زمینه دست نیافتیم.

او ادامه داد: این بدان معناست که ما باید باید تصمیم دیگری در استان فارس اتخاذ کنیم که آن تصمیم به گونه‌ای است که باید برای مجموعه استان پیوست فرهنگی داشته باشیم و بر روی بسته های فرهنگی کار کنیم تا شاید بتوان از میزان حوادث کاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: طی امسال و سال آینده، مسیرهای اتصال و دسترسی کلانشهر شیراز به عنوان مرکز استان فارس به پنج استان کشور از راه اصلی به بزرگراه تبدیل خواهد شد.

۱۰۰ کیلومتر راه اصلی فارس طی سال گذشته به بزرگراه تبدیل شد

محمود رضایی کوچی افزود: از جمله این استان ها می توان به خوزستان، بوشهر و هرمزگان اشاره کرد که بخشی از این ارتقای جاده‌ای امسال و بخشی نیز سال آینده انجام خواهد شد.

او ادامه داد: طی سال های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان از جمله محور دشت ارژن از راه اصلی به بزرگراه تبدیل شده است.

وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل استان گفت: همچنین با توجه به گستردگی راههای مواصلاتی استان، ضرورت دارد که ساختار راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر نیز از حیث تجهیزات و نیروی انسانی تقویت شود تا این مجموعه ها بتوانند به ماموریت ها و وظایف خود به خوبی عمل کنند.

احداث 180 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در فارس طی حدود ۱۹ ماه

مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت: ساخت بزرگراه و راه اصلی در این استان از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم تاکنون در مقایسه با دوره قبل حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

محمود رضا طالبان افزود: طی حدود ۱۹ ماه گذشته حدود ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس ساخته و تحویل مردم شده است.

طالبان ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال نیز بتوانیم ۶۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی دیگر در استان ساخته و تقدیم مردم کنیم.

وی، با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس  گفت: در این سفر تقریبا می توان گفت که وزارت راه و شهرسازی هم در زمینه افتتاح و هم کلنگ زنی پروژه‌ها نسبت به سایر وزارتخانه ها و مجموعه ها پیشرو بود.

۱۰۰ کیلومتر راه اصلی فارس طی سال گذشته به بزرگراه تبدیل شد

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: اصلی ترین این پروژه ها آزادراه شیراز- اصفهان بود که با حضور رئیس جمهور، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان به بهره برداری رسید و تقدیم مردم کشورمان شد.

طالبان اظهار کرد: در این سفر ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز در استان به بهره‌برداری رسید که از آنجا که افتتاح این پروژه ها با افتتاح ابرپروژه آزادراه شیراز – اصفهان همراه شد به خوبی دیده نشدند.وی افزود: در حوزه مسکن نیز در استان فارس اقدامات خوبی انجام گرفته به نحوی که آیت الله رئیسی در سفر دوم اقدامات انجام شده در این زمینه را به کار جهادی تعبیر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، یکی از مباحث مهم و جدی موجود در این استان را بحث تلفات جاده‌ای دانست و گفت: اینکه بدون در نظر گرفتن و لحاظ کردن برخی موارد استان فارس به عنوان اولین یا دومین استان در زمینه تلفات ناشی از این حوادث معرفی می شود منصفانه نیست.

طالبان افزود: اگر تعداد تلفات جاده‌ای بر طول راه های استان تقسیم شود و عوامل دیگر هم در نظر گرفته شود، فارس در رده های حدود بیستم قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز اظهار داشت: راهداران انسان های باارزشی هستند که در بدترین وضعیت ها، آسیب ها را از مردم در جامعه دور می کنند.

 سردار رهام بخش حبیبی افزود: اقدامات و تلاش های راهداران در مسیر خدمت گزاری به مردم بسیار ارزشمند است و همه آحاد جامعه قدردان تلاش های شما عزیزان هستند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات تاثیر گذار راهداران، گفت: امیدوارم همواره در مسیر خدمت گزاری و رفع آسیب های احتمالی از مردم شریف استان فارس، موفق و موید باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز