خبرگزاری کار ایران

معاون پشتیبانی و تامین مالی شستا مطرح کرد؛

اجرای فاز دوم  دامداری دلفان با یک هزار راس دام

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۴۰

معاون پشتیبانی و تامین مالی شستا گفت: با اجرای فاز دوم  دامداری دلفان یک هزار راس دام به ظرفیت آن افزوده می شود.

به گزارش ایلنا، مهدی نوروزیان روز چهارشنبه - بیست دو آذرماه- در جلسه بررسی پیشنهادات توسعه لرستان در سفر وزیر کار به استان با اشاره به راه اندازی فاز نخست دامداری دلفان با یک هزار راس دام اظهار کرد: با اجرای فاز دوم این دامداری، یک هزار راس دام به ظرفیت آن افزوده می‌شود که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد و دوره ساخت یکساله و اشتغال ۶۰ نفری را به دنبال دارد.

وی افزود: شرکت شستا به محدودیت‌های نظام بانکی واقف است و به همین جهت به سراغ بازار سرمایه رفته است، اما انتظار می‌رود از تسهیلات تبصره ۱۸ برای دامداری دلفان کمک‌های لازم صورت گیرد، چرا که این دامداری ظرفیت چهار هزار راس را دارد و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید در این زمینه نیست.

معاون پشتیبانی و تامین مالی شستا گفت: بیش از سه هزار میلیارد ریال برای تولید داروی وی اف اس (نوعی داروی تزریقی) در شرکت داروسازی اکسیر نیاز است و ساخت این خط حدودا ۲ سال به طول خواهد انجامید، تجهیزات مورد نیاز آن باید از خارج کشور وارد شود تا اشتغالی برای حدود ۵۰ نفر را ایجاد کند.

نوروزیان ادامه داد: همچنین طرح تولید نوعی سرنگ آماده تزریق نیز برای تولید در شرکت اکسیر آماده شده که برآورد سرمایه‌گذاری این طرح نیز یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین در شرکت داروسازی زاگرس نیز پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای تولید واکسن‌های دام و طیور داده شده که برآورد ریالی این طرح نیز سه هزار میلیارد ریال است و دوره ساخت این پروژه نیز ۲ساله و با اشتغالی برای حدود ۱۵۰ نفر است.

معاون پشتیبانی و تامین مالی شستا ادامه داد: فاز نخست شرکت دام زاگرس بروجرد در حال تولید شیرخشک است و برای فاز دوم این طرح که کره و صنایع وابسته است، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و اشتغالی برای حدود ۳۰ نفر را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت هلدینگ رایتل گفت: در استان لرستان پنج سایت رایتل در شهرهای دورود، الیگودرز، نورآباد، خرم آباد و بروجرد وجود دارد که این سایت‌ها هنوز تبدیل به ۴G نشده‌اند و باید تا پایان اسفندماه مجهز به سیستم نسل پنجم شوند و برای این سایت‌ها نیز هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

نوروزیان تصریح کرد: در استان لرستان پروژه لاستیک‌سازی بارز وجود دارد که از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال پیشرفت است و شرکت شستا این پروژه را مدیریت خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پروژه به افزایش سرمایه نیاز داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته با صندوق توسعه ملی قول مساعدت گرفته شد، ضمن اینکه نیاز به تسهیلات ارزی برای خرید تجهیزات مورد نیاز آن بود که این تجهیزات از طریق خارج کشور تامین و کارهای سفارش‌گذاری آن انجام شده است.

معاون پشتیبانی و تامین منابع مالی شستا در خصوص پروژه آهک دورود عنوان کرد: برای این طرح تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارهای اولیه دریافت مجوز و زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح نیز انجام شده و برای بهره برداری کامل از این طرح ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز