خبرگزاری کار ایران

تمامی سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۳۱

تمامی سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان به بهره برداری رسید طی مراسمی تمامی سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خراسان رضوی، امروز یکشنبه و طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و جمعی از مسئولان استانی و شهری تمامی سطوح پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان به بهره برداری رسید. این پروژه که با هزینه ای بیش از شش هزار میلیارد ریال احداث شده است تاثیر بسیار زیادی بر کاهش بارترافیکی محدوده غرب مشهد به ویژه بزرگراه امام علی (ع) ، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین ورودی مشهد از مسیر بزرگراه مشهد - چناران و برعکس خواهد داشت.

پوریا محمدیان معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه تقاطع چهارسطحی آزادگان به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های حمل و نقل شهری در شرق کشور است، افزود: عملیات عمرانی ساخت این تقاطع که در محل میدان سابق نمایشگاه واقع شده با مجموع هزینه ای حدود ۶ هزار میلیارد ریال احداث و اکنون آماده بهره برداری است.

محمدیان اضافه کرد: اکنون با اجرای دو پل اصلی و تکمیل اقدامات جانبی ، تقاطع چهارسطحی آزادگان بهره برداری شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از تقاطع شاهد کاهش بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به غرب مشهد هستیم و با توجه به حجم بالای مراجعه شهروندان به نمایشگاه بین المللی در مناسبت‌‏ها و رویدادهای فصلی ساخت این تقاطع سبب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی زیست محیطی، جلوگیری از اتلاف وقت و نیز تسهیل در رفت و آمد شده است.

معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به برخی از مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: تقاطع ۴سطحی آزادگان در فضایی به مساحت ۲۶۰ هزارمترمربع مشتمل بر ۱۱ دستگاه پل به روش‌های سگمنتال، درجا‌ریز و تیر پیش‌ساخته اجرا شده است.

محمدیان ادامه داد: این تقاطع دارای ۴ سطح است که سطح منفی یک آن بلوار نمایشگاه به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی را با طول ۲۶۰۰ متر و به صورت زیرگذر متصل می کند. همچنین سطح همکف پروژه، میدان شامل دو عرشه، دو دور برگردان و سه دستگاه پل بر روی رودخانه چهل‌بازه است.

وی افزود: همچنین سطح مثبت یک این تقاطع شامل دو پل به طول ۱۵۰۰ متر برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه مشهد - چناران و برعکس است و در نهایت در سطح مثبت دو تقاطع ۴سطحی آزادگان دو دستگاه پل چپگرد، برای دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به بلوار نمایشگاه به طول ۱۴۰۰ متر و چپگرد متصل کننده بزرگراه مشهد چناران به بزرگراه آیت ا... هاشمی رفسنجانی به طول ۱۶۰۰ ایجاد شده است.

معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در جریان ساخت این تقاطع ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، ۱۴ هزار متر طول عملیات حفاری شمع، ۸ هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی، ۹۵ هزار مترمکعب بتن¬ریزی،پخش ۷۵ هزار تُن آسفالت، ۳۸ هزار مترمکعب اجرای عملیات اساس و زیراساس و تامین روشنایی پروژه انجام و در جریان اجرای کار، عملیات تعریض پل کال چهل بازه و عملیات ساخت کنارگذرهای بزرگراه مشهد چناران نیز انجام شده است.

محمدیان ادامه داد: در راستای تسهیل در اجرای پروژه ومدیریت ترافیکی شهر کارخانه تولید قطعات سگمت در مجاورت پروژه ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان ساخت تقاطع ۴ سطحی آزادگان ۵۳ معارض در محدوده پروژه وجود داشت که تمامی آنها رفع شد، افزود: جابجایی خطوط ۲۰ و ۱۳۲ کیلو ولت برق و ساخت و نصب مرتفع ترین دکل های برق کشور با ارتفاع ۵۳ متر، تغییر مسیر لوله گاز ۴ و ۸ اینچی، جابجایی تاسیسات آبی شامل خطوط لوله آب شرب کشاورزی و مخازن ذخیره آب فضای سبز و جابجایی ۲۵۰۰ اصله درخت انتقال آب‌های سطحی به روش ثقلی به کانال چهل بازه با حفاری ۶۰۰ مترطول در عمق ۱۱ متری از سطح زمین از جمله اقدامات انجام شده در راستای رفع معارضات پروژه بوده است.

مجید نژادحسین عضو شورای شهر مشهد نیز در این مراسم افزود:این پروژه براساس سیاست شورای پنجم آغاز شد و شورای ششم آن را تکمیل کرد و ۹۰ درصد بار مالی پروژه در این دوره بود؛ رویکرد ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است. 

وی اضافه کرد: اقدامات زیرساختی در دستور کار است؛ خرید ۶۰ واگن برای خط یک، خرید اتوبوس و میدل‌باس و تکمیل پروژه‌های قبلی از اولویت‌های ما است.ی قبلی از اولویت‌های ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز