خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد؛

بهره‌برداری از مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی (ماهور)

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۶۰۴

نخستین مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی با نام اختصاری (ماهور) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرکز ماهور در زمینی به مساحت 672 مترمربع و زیربنای 1800 مترمربع در 4 طبقه و همچنین محوطه‌سازی حدود 200 مترمربع، با اسکلت فلزی و سقف کامپوزیت احداث شده و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر وی به استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده است.

این مرکز با کاربری فرهنگی، هنری، سمعی و بصری طراحی و احداث شده است که عملیات احداث آن  از سال 1386 آغاز شده و در سال 1402 به پایان رسیده و تحویل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی به عنوان دستگاه بهره‌بردار شده است. برای احداث مرکز ماهور بالغ بر 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مرکز ماهور با هدف حمایت از فضای مجازی و رسانه‌ای در استان مرکزی ایجاد شده و مقرر شده است با جمع‌آوری هنرمندان و فعالان فضای مجازی در یک نقطه در سطح استان و ملی فعالیت کنند و تولیدات فاخر تولید کنند.

یکی از طبقات ساختمان مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی به بخش اداری اختصاص یافته است. طبقه نخست ساختمان مرکز ماهور، به کافه نوش‌اندیش اختصاص یافته و مقرر شد گردهمایی اهالی رسانه استان مرکزی در آن انجام شود همچنین خدمات آموزش رسانه در حوزه‌های مختلف از جمله تدوین، فتوشاپ، موشن‌گرافی، هنری و گرافیکی به صورت حرفه‌ای برای علاقه مندان برگزار شود.

در طبقه دوم ساختمان مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی، واحد عملیات رسانه ماهور مستقر شده و تمامی برنامه‌های مذهبی از جمله غدیر و اربعین در بازه زمانی هر سال در این واحد برگزار می شود. همچنین مقرر شده است پشتیبانی‌های لازم در زمینه تبلیغات محیطی، کنشگران فضای مجاز و تولیدات محتوایی که در سطح شهر انجام می‌شود در این واحد مستقر و ارائه شود.

در طبقه سوم ساختمان مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی، واحد رشد و نوآوری رسانه استان مرکزی برای نخستین بار زیر نظر پارک علم و فناوری مستقر شده و این واحد به صورت حرفه‌ای در زمینه رسانه فعالیت می‌کند. افرادی که در این طبقه این مرکز تحت آموزش قرار می گیرند در واحد رشد مورد پشتیبانی و حمایت قرار می گیرند تا به یک نام تجاری تبدیل شوند و برای خود فعالیت داشته باشند و به مرکز رسانه نیز خدمات ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز