خبرگزاری کار ایران

آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۷۲

آیین آغاز طرح ملی توزیع شیر رایگان در مدارس استان کرمانشاه و ۲۰۰ هزار دانش اموز این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، امروز در مراسم آغاز اجرای طرح ملی توزیع شیر رایگان در مدارس که در مدرسه هیئت امنایی بدر برگزار شد، با اشاره به آغاز توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان استان بعد از وقفه شش ساله، گفت: توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان با دستور رئیس جمهور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تمامی دانش آموزان‌ مقطع ابتدایی در مدارس شهری، روستایی و عشایری مشمول دریافت شیر رایگان می شوند، گفت: ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: دانش‌آموزان در طرح توزیع شیر رایگان، هفته‌ای دو بار شیر رایگان دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به سلامت شیر در اجرای طرح توزیع رایگان شیر به دانش‌آموزان مورد تاکید آموزش و پرورش است، گفت: شیر مورد نیاز برای توزیع در مدارس باید استانداردهای خاصی داشته باشد و دلیل اینکه کمی دیر شروع به توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان استان کردیم هم به تلاش در جهت رعایت این استانداردها مربوط است.

وی یادآور شد: شیر برای توزیع بین دانش آموزان باید پاکتی بوده و در عین حال دارای چربی ۲.۵ درصد و نیز وزن ۲۰۰ میلی لیتری باشد.

وی در ادامه از خانواده ها و اولیای مدرسه خواست تا آگاهی دانش آموزان را در مورد اهمیت مصرف شیر بالا برده تا حتما شیری که در اختیارشان قرار گرفته را مصرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه خود را ایجاد شرایط مطلوب برای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌داند. 

وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، گفت:آموزش و پرورش به دنبال تربیت یک بعدی دانش آموزان نبوده و نمی خواهد دانش‌آموزان فقط درس بخوانند، بلکه می کوشد تا آنها را برای زندگی کردن در جامعه تعلیم بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز