خبرگزاری کار ایران

در لرستان متناسب با رشته‌های دانشگاهی تنوع محصولات صنعتی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۳۶۳

مدیرکل صمت لرستان گفت: در استان واحد‌های صنعتی متعددی داریم که تنوع محصولات زیادی در حوزه صنایع معدنی، سلولوزی، بهداشتی، شیمیایی، پتروشیمی و دیگر صنایع موجود و متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارند.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در مراسم تجلیل از مدرسان و دانشجویان شایسته تقدیر دانشگاه که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری علم و تحقیق را کلید اصلی پیشرفت در کشور می‌دانند و در دهه‌های اخیر بحث ارتباط صنعت و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و با توجه به رشد لحظه‌ای تکنولوژی و رقابتی که بین کشورها در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد، برخورداری از دانش روز و دستیابی به فرآوری ها و تکنولوژی‌ها گام اساسی توسعه تکنولوژی است.

وی ادامه داد: توسعه تکنولوژی مستلزم ارتباط صنعت و دانشگاه است، تکنولوژی نیز از چهار عنصر اصلی انسان، ماشین‌آلات، سازمان و اطلاعات ساخته شده که انسان نقش کلیدی را در این حوزه دارد و با توجه به رسالت و مأموریتی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و تربیت نیروهای انسانی و متخصصی که مرتبط با حوزه کار و تولید است، می‌طلبد ارتباط تنگاتنگی بین حوزه دانشگاهی استان و مراکز صنعتی وجود داشته باشد.

جعفری افزود: طی دو سال اخیر ارتباط حسنه‌ای بین دانشگاه‌های لرستان ازجمله دانشگاه جامع علمی کاربردی با حوزه صمت در بحث صنعت، معادن و تجارت وجود داشته و این ارتباط تنها زمانی موثر است که بتوانیم از علوم دانشگاهی محصولاتی را تولید کنیم.

مدیرکل صمت لرستان گفت: در لرستان واحد‌های صنعتی متعددی داریم که تنوع محصولات زیادی در حوزه صنایع معدنی، سلولوزی، بهداشتی، پوشاک، دارویی، فلزی، غیر فلزی، شیمیایی، پتروشیمی و دیگر صنایع موجود و متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی  دارند و این امکان ایجاد شده که ارتباط تنگاتنگی بین این دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی و مراکز تولیدی باشد.

وی تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه منافعی برای دانشگاه و صنعت در پی خواهد داشت، مانند اینکه با استفاده از دانش دانشگاه‌ها محصولات جدیدی تولید شود و جامعه نیز از این ارتباط منفعت خواهد برد و اینکه تبدیل مطالعات علمی به صنعت باعث ایجاد اشتغال شده و درآمدزایی خواهد داشت و در نهایت صنایع تولیدی شکل خواهد گرفت.

جعفری اضافه کرد: طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم با همکاری‌های استاندار لرستان که توجه ویژه‌ای به حوزه تولید دارند و بر ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها تأکید دارند، یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم و مجموعه اقتصادی استان زیرساخت‌ها و حفظ شرایط موجود واحدهای صنعتی به‌رغم تحریم‌هایی که بر علیه کشور وضع شده و بحث تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اجرای طرح توسعه‌های واحدهای موجود را داریم.

مدیرکل صمت لرستان افزود: در قانون بهبود فضای کسب و کار درگاه ملی مجوزها در تسریع صدور و مجوزها و کاهش امضاهای طلایی اجرا شده است، ما روش های مختلف تأمین مالی داریم که می‌توانیم جهت ایجاد کسب‌ و کارها از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز