خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک با انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی مطرح شد؛

پیشنهاد راه‌اندازی خط پروازی مستقیم از اصفهان به چین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۰۷۵

نشست مشترک با رئیس و اعضای انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، در این جلسه که با حضور رئیس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، فعالان اقتصادی به بیان راهکارها و پیشنهادها برای گسترش تعاملات و تجارت با چین پرداختند.

امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به رابطه خوب و طولانی‌مدت ایران و چین گفت: فراموش نمی‌کنیم که در دوران تحریم‌های یک‌جانبه و ناجوانمردانه کشورهای غربی، دولت چین در کنار مردم ایران ایستاد و این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است. اصفهان قطب صنعتی ایران است و در زمینه تولید بسیاری از محصولات رتبه نخست را دارد که از جمله آن می‌توان به محصولات فولادی، سیمان، نساجی و لبنیات اشاره کرد. در طول تاریخ پیروان ادیان مختلف در شهر اصفهان در کنار هم با صلح و آرامش زندگی کرده‌اند و این صلح‌طلبی می‌تواند دلیل خوبی برای تبدیل شدن اصفهان به یک شریک تجاری خوب برای چین باشد.

وی در ادامه اصفهان را یک شهر تاریخی با جذابیت فرهنگی و اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: اصفهان می‌تواند یک مقصد بی‌نظیر برای گردشگران و یک شریک تجاری خوب برای سرمایه‌گذاران چینی باشد. استان اصفهان دارای دانشگاه‌های تراز اول در سطح کشور و میزبان تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان است و در نتیجه مردم آن از فرهنگ غنی و به روزی برخوردارند. مردم اصفهان علاقه‌مند به گسترش ارتباطات با سایر کشورهای دنیا هستند و برای این منظور آماده برقراری خط پروازی مستقیم از اصفهان به شهرهای چین هستیم.

محمدرضا گل احمد، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی شرکتی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تأکید بر اهمیت نقش انجمن دوستی دو کشور در پیشبرد روابط گفت: توجه و علاقه اعضای انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی به همکاری با اتاق بازرگانی اصفهان بسیار ارزشمند است، چرا که اتاق بازرگانی اصفهان از سه هزار عضو تشکیل شده که بسیاری از آنها در حوزه فعالیتشان در سطح کشور برترین هستند. بسیاری از این صنایع بزرگ در کارخانه‌های خود از فناوری و تجهیزات چینی استفاده کرده‌اند و به همین خاطر ارتباطات گسترده‌ای با شرکت‌های چینی دارند؛ اما بسیاری از کارشناسان ما در حال حاضر با معضل دریافت روادید کشور چین مواجه‌اند. باتوجه‌به نزدیکی فرهنگی دو کشور و اینکه ایران الزام دریافت روادید را برای اتباع چینی برداشته است، انتظار داریم که دولت چین نیز فرایند صدور ویزا برای ایرانیان و به‌ویژه بازرگانان را تسهیل کند. اگر این اقدام انجام شود، روابط تجاری بین ایران و چین گسترش می‌یابد و چندین برابر می‌شود.

یان وانمینگ، رئیس انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی نیز در ادامه این جلسه گفت: اصفهان شهری باستانی و درعین‌حال مدرن است و مردم روشنفکری دارد که سنت‌ها را نیز حفظ کرده‌اند. روابط ایران و چین بسیار قدرتمند و سازنده است و این موضوع را می‌توان از سفرهای رؤسای جمهوری دو کشور فهمید. اصفهان به‌عنوان شهری باستانی با جاذبه‌های گردشگری فراوان در چین و سایر نقاط جهان بسیار شناخته شده است و می‌تواند نقش مهمی در گسترش دایره ارتباطات دو کشور بازی کند. علاوه بر این، اصفهان با چند شهر چین پیمان خواهرخواندگی دارد که باعث مستحکم شدن روابط اصفهان با چین می‌شود. در انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی علاقه‌مندی زیادی برای گسترش همکاری با اتاق بازرگانی اصفهان وجود دارد و از تقویت مناسبات همه‌جانبه حمایت می‌کنیم. سال آینده همایشی با عنوان دوستی ایران و چین در چین برگزار می‌شود که از اینجا از فعالان اقتصادی اصفهان دعوت می‌کنیم به این همایش بیایند و محصولات و خدمات خود را عرضه کنند. درباره صدور روادید نیز، سفارت چین در ایران با محدودیت‌های کاری مواجه است که صدور روادید را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز