خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان:

ترویج قانون‌مداری مهم‌ترین سیاست اجرایی ستادهای انتخاباتی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۰۴

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین گفت: ترویج قانون مداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون جرایم انتخاباتی و مجازات‌های تعیین‌شده، مهم‌ترین سیاست اجرایی ستادهای استانی و شهرستانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوینی علی فولیان در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین گفت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهبرد دستگاه قضایی در کاهش و کنترل جرایم انتخاباتی؛ توجیه، ارشاد و اقناع اشخاص حقیقی و حقوقی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها، داوطلبان و مسئولان ستادهای انتخاباتی است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین بیان کرد: خط قرمز ما امنیت و آرامش کشور است و انتظار بر آن است که نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها از این خط قرمز نظام عبور نکنند و به رعایت قوانین و مقررات و مبانی اخلاق انتخاباتی پایبند باشند و مراقبت کنند که گرفتار آلودگی‌های اخلاقی همچون تهمت، دروغ و افترا نشوند و از هواداران خود نیز بخواهند که به‌دنبال تخریب و تضعیف رقبا نبوده و فقط به معرفی خود و بیان برنامه‌های خود بپردازند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در ادامه یکی از راهکارهای پیشنهادی جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس سال 1402 را شناسایی و برخورد پیشگیرانه و فوری با تحرکات شهروند‌خبرنگاران، عکاسانِ وابسته با شبکه‌ها و رسانه‌های معاند و ضدانقلاب در فرآیند انتخابات دانست.

وی عنوان کرد: لازم است حوزه‌های انتخاباتی در سطح استان به‌قید فوریت در خصوص موضوع یاد شده با همکاری مبادی و دستگاه‌های ذی‌ربط و جامعه اطلاعاتی، برنامه‌ریزی‌های و اقدامات لازم جهت مواجهه فوری با رویکرد پیشگیرانه و حتی‌الامکان جلوگیری از تشکیل پرونده‌های فضایی را به عمل آورند.

وی در ادامه بازبینی قانون جدید و مواد قانونی مرتبط با صلاحیت‌ها و تکالیف قانونی دستگاه قضایی با حضور همکاران قضایی، ابلاغ ضرورت اجرای مفاد ماده 7 قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به تمام بانک‌های شهرستان‌ها، برگزاری جلسه توجیهی و آموزشی برای اعضای جامعه اطلاعاتی در راستای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، رصد کاندیداهای احتمالی و شناسایی تمام ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در حوزه‌های انتخابیه را از دیگر اقدامات ستادهای شهرستانی عنوان کرد.

این مقام قضایی استان یادآور شد: ارائه به‌موقع وقایع و رخدادهای انتخاباتی از سوی مراجع اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، قضایی و اجرایی به ستاد استانی به‌منظور برخورد به‌هنگام و اثربخش با جرائم و تخلفات انتخاباتی، ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز