خبرگزاری کار ایران

عرصه‌های جنگلی گیلان همچنان در حال سوختن است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۱۴۱

حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های مناطق جنگلی و کوهستانی در ۱۴ شهرستان گیلان و ۱۲ خانه روستایی در تالش بر اثر وزش باد گرم در آتش سوخت.

به گزارش ایلنا از رشت، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به شروع وزش باد گرم در ۳ شبانه روز تاکنون گفت: متاسفانه در پی تداوم وزش باد گرم ، عرصه‌های طبیعی در مناطق جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آستارا، رودبار، رشت، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، املش، آستانه اشرفیه، تالش، فومن، لنگرود، ماسال، لاهیجان و صومعه سرا، به مساحت حدود ۶۰ هکتار از روز جمعه گذشته تاکنون دچار حریق شده که بسیاری از این آتش سوزی‌ها پس از مهار دوباره شعله ور شده است.

 محمدرضا حق بین با اشاره با افزایش سرعت و قدرت وزش باد گرم به صورت لحظه‌ای در مناطق جنگلی و کوهستانی گیلان، افزود: در حال حاضر در بخشی از شهرستان‌های آستارا، سیاهکل، آستانه اشرفیه، تالش، لنگرود و ماسال آتش سوزی مشاهده می‌شود و نیرو‌های امدادی به سرعت در تلاشند این حریق‌ها را مهار کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از آتش گرفتن ۱۲ خانه در روستای ویزنه در بخش حویق تالش بر اثر وزش باد گرم خبر داد و گفت: این حریق به کمک نیرو‌های امدادی خاموش شد.

به گفته‌ی حق‌بین، نیرو‌های مردمی از زمان وقع این آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی حضور دارند، اما به خاطر سخت گذر بودن مناطق آتش گرفته، برای مهار کامل این آتش سوزی‌ها، به مشارکت همه دستگاه‌های متولی و مسوول و همچنین تعداد زیادی از اهالی این مناطق نیاز داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز