خبرگزاری کار ایران

صدور کیفرخواست مقصرین واژگونی قطار مسافربری مشهد _ یزد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۶۳۴

برای مسببین و مقصرین واژگونی قطار مسافربری مشهد _ یزد در خردادماه سال گذشته، کیفرخواست صادر شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دادگستری یزد، خردادماه سال گذشته قطار مسافربری مشهد به یزد طی مسیر خود با بوم بیل ‌مکانیکیِ در حال چرخش برای خارج شدن از روی خط، برخورد کرد که منجر به واژگونی بیل مکانیکی، آسیب به سالن‌های قطار و خروج از ریل شد و نهایتا این فاجعه فوت ۱۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۸۰ نفر از هموطنان عزیزمان را در پی داشت.

پس از تشکیل پرونده و طرح شکایت شاکیان، دستورات قضایی لازم صادر و متعاقب تکمیل معاینات پزشکی قانونی، استماع اظهارات متهمین، مطلعین و ارجاع به هیئت های متعدد کارشناسی از یزد و تهران از جمله هیئت ۹ نفره کارشناسی و کسب نظر از کمیسیون سوانح راه آهن، متهمین اصلی پرونده بشرح ذیل اعلام و کیفرخواست آنها صادر شد.

شرکت خصوصی متولی عملیات بهسازی خط، به علت غفلت و سهل انگاری؛ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جهت عدم نظارت کافی؛ لوکوموتیوران قطار بعلت سرعت بالا و بی مبالاتی در هدایت قطار و مداخله غیرمجاز در هدایت قطار؛ مسئول وقت ایستگاه عباس آباد(محل قبل از حادثه) بعلت سهل انگاری در اعلام کاهش سرعت.

تعداد بالای مصدومین و لزوم قطعی شدن گواهی پزشکی قانونی آنها و تعدد عوامل موثر در حادثه و اختلاف نظر کارشناسان و لزوم اتقان در تحقیقات، از علل طولانی شدن پرونده تا این مرحله بوده است.

در ادامه، دادگاه کیفری ۲ یزد و محاکم تجدیدنظر استان، پیرامون موضوع، نظر نهایی را صادر خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز