خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

600 میلیارد ریال اعتبارات کتابخانه مرکزی اراک هنوز تخصیص داده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۶۱

پروژه کتابخانه مرکزی اراک بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با بیان اینکه 600 میلیارد ریال از اعتبارات در نظر گرفته شده در سفر رئیس جمهور برای پروژه کتابخانه مرکزی اراک هنوز تخصیص داده نشده است، گفت: به نظر می‌رسد برای اتمام پروژه 1000 میلیارد ریال اعتبار نیاز باشد.

به گزارش ایلنا، علی گودرزی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی اختصاص 1000 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره برداری کتابخانه مرکزی اراک به تصویب رسید که تا امروز 400 میلیارد ریال تخصیص یافت و 600 میلیارد ریال دیگر هنوز تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی این وعده را داده است که رقم مذکور تخصیص یابد. نهاد کتابخانه‌های عمومی در واقع بهره‌بردار این پروژه است و روند اجرای پروژه را پیمانکار پروژه پیگیری می‌کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی به پیشرفت 75 درصدی کتابخانه مرکزی اراک اشاره کرده و اظهار داشت: سال 1403 وعده بهره‌برداری این پروژه به مردم داده شده است و امیدواریم که بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم.

گودرزی تصریح کرد: پروژه کتابخانه مرکزی اراک در واقع بزرگترین کتابخانه عمومی جهان اسلام است. تکمیل این پروژه یک بخش است و تجهیز آن نیز بخش دیگری است که باید توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیگیری شود.

وی بیان داشت: فرایند تجهیز این کتابخانه خود در واقع یک پروژه بزرگ است و پیش‌بینی می‌کنیم که تجهیز آن 6 ماه تا یک سال زمان ببرد. به نظر می‌رسد که تجهیز کتابخانه مرکزی اراک بین 500 تا 1000 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تأکید کرد: قطعاً تأمین منابع کتابخانه مرکزی اراک حکایت خاص خود را دارد و امیدواریم با تعداد منابع در اختیار، دچار مشکل نشویم. از سویی دیگر در کنار تأمین منابع، ثبت کتاب‌ها خود پروسه‌ای دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

گودرزی به فرایند تأمین منابع کتاب برای کتابخانه مرکزی اراک اشاره کرده و ابراز داشت: تأمین منابع این کتابخانه باید از طریق نهاد کتابخانه‌های کشور انجام شود. هسته اصلی کتاب‌های این کتابخانه را با 20 هزار جلد کتابی که در اختیار داریم، فراهم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: 6000 جلد کتاب توسط پارک علم و فناوری استان اهداء شده است، 6000 جلد کتاب توسط یکی از مجموعه‌داران و خیرین به کتابخانه اهداء شد، 5000 جلد کتاب توسط استاد حسینخانی پدر فرش استان مرکزی اهداء شده و دانشگاه اراک نیز اخیراً برای اهدای حدود 1000 جلد کتاب اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به نصب سازه‌ای خاص در پروژه کتابخانه مرکزی اراک، گفت: در این پروژه ریزفضاهای خاصی در نظر گرفته شده است. بخش کودک آن، بزرگترین بخش کودک در کشور خواهد بود، بخش هویتی به پروژه اضافه شده است.

گودرزی افزود: برای برخی از عناوین بخش‌های کتابخانه مرکزی اراک، طراحی‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. در کنار آن نیز به ازای هر طبقه، هر بخش و خدمات نوین باید نیروی انسانی و پرسنل پیش‌بینی شود که قطعاً نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید به این امر ورود کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز