خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

صدور هشدار سطح نارنجی در استان گیلان / وزش باد گرم و افزایش دما

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۹۲۷

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

وی با بیان اینکه وزش باد جنوبی تا روز سه شنبه در ارتفاعات و دامنه شدت دارد، افزود: در برخی نقاط ساحلی و جلگه‌ای طی ساعات شب و صبح پدیده مه یا مه آلود بودن مورد انتظار است.

دادرس با اشاره به اینکه طی امروز با توجه جنوبی بودن جریانات و وزش باد گرم شرایط برای افزایش دما مهیا است، ادامه داد: بعضی مناطق رعد و برق و تگرگ و در ارتفاعات بالادست بارش‌ها به صورت برف است. 

وی با تاکید بر اینکه دمای هوا امروز ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با توجه به وزش باد تمامی پرواز هواپیماهای سبک، تفریحی و گلایدر و … لغو شده است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی در گیلان خبر داد و گفت: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.

  وی با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز