خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر استان:

غربالگری شنوایی نوزادان در قزوین ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۲۶۰

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان قزوین از ساماندهی غربالگری شنوایی نوزادن در مراکز درمانی در بدو تولید خبر داد.

به گزارش ایلنا، نسرین تنکابنی گفت: غربالگری شنوایی، در زمان طلایی یعنی از بدو تولد تا 28 روزگی نوزاد موثرترین راه شناسایی ابتلا به نقص شنوایی در میان نوزادان است و تشخیص زودهنگام این بیماری، از طریق انجام غربالگری، می‌تواند از بروز 60 درصد ناتوانی و معلولیت‌ها در نوزادان پیشگیری کند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان قزوین عنوان کرد: در نشست ساماندهی "اجرای برنامه ملی غربالگری شنوایی نوزادان" که با حضور نمایندگان اداره کل بهزیستی استان برگزار شد، چالش‌های موجود در حیطه غربالگری شنوایی نوزادان، بررسی و ضمن بحث و تبادل‌نظر، اقداماتی به‌منظور رفع چالش‌ها به تصویب رسید.

وی ادامه‌داد: مقرر شد که اتاقی مناسب برای انجام غربالگری شنوایی نوزادان، در بیمارستان‌ها اختصاص داده شود؛ همچنین برای کارکنانی که غربالگری شنوایی در بیمارستان‌ها را انجام می‌دهند، کارگاه بازآموزی سالیانه برگزار شود.

این مسئول بیان کرد: انجام خدمت غربالگری شنوایی، طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت و برگزاری کارگاه آموزش دستورالعمل ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت از گوش و شنوایی نوزادان و کودکان برای شنوایی‌سنج‌ها (ادیولوژیست‌ها) از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز