خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

افزایش ۱۴ درصدی بازدید گردشگران از اماکن تاریخی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۶۱۵

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال، بیش از ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار نفر از مراکز تفریحی و توریستی استان بازدید کردند، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان بازدید از مراکز تفریحی و توریستی استان، رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گزارش ایلنا، مرتضی صفری بیان کرد: طی هفت ماهه گذشته سالجاری  ۵۶۷ هزار و ۵۶۵ نفر از موزه و اماکن تاریخی استان بازدید کردند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۴۰۸ هزار و ۱۵۲ نفر بود که رشد ۲۸ درصدی را در این حوزه شاهدیم.

صفری با بیان اینکه در آذربایجان غربی یک هزار و ۷۷۰ اثر ثبت ملی وجود دارد، تصریح کرد: این استان با داشتن ۵ اثر ثبت جهانی از جمله اثر ثبت جهانی قره کلیسا چالدران تخت سلیمان تکاب، کلیسای زور زور ماکو، آیین مذهبی بادراک و کاروانسرای شاه عباسی قطور خوی از جمله استان‌های غنی کشور از حیث داشتن بیشترین اثر ثبت جهانی است.

وی اظهار کرد: توسعه و رونق گردشگری نیازمند فراهم کردن شرایط و امکانات از جمله تقویت زیرساخت‌ها از جمله ساخت جاده، برقراری پرواز داخلی و خارجی، راه‌اندازی قطار، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت،ایجاد و احداث مراکز تفریحی و گردشگری است که به فراهم کردن این شرایط می‌توان به توفیقات خوبی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز امروزه سومین صنعت درآمدزا در دنیا است، افزود: گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد موجب ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود و حال خوب را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه گردشگران به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که برای جذب هر کدام از آنها باید برنامه‌ریزی خاصی انجام داد، تصریح کرد: برای این منظور برای جذب گردشگران خاص و افراد علمی می‌توان نسبت به مرمت و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی اقدام کرد چرا که معماری و هویت این بناهای تاریخی برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین با هدف توسعه و رونق گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تلاش است تا ورود گردشگران خارجی به کشور را  با حذف روادید و کاهش بروکراسی‌های اداری تسهیل کند.

صفری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: این استان دارای طبیعت منحصربه فرد و جاذبه های بسیاری است که بی شک اگر بتوانیم ظرفیت‌های بالقوه موجود را فعال کنیم علاوه بر معرفی استان و رونق گردشگری، برای افراد زیادی در این شهرستان اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز