خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر اراک مطرح کرد:

مشکلات بازنشستگان در حوزه درمان و معطل ماندن قانون الزام

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۰۳۶

تأمین اجتماعی سال‌ها است که از قانون الزام بسیار فاصله گرفته است

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک گفت: شاید یکی از پررنگ‌ترین و مهمترین نیازهای بازنشستگان، حوزه درمان است که به شیوه انکارناپذیری زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و برای این قشر بسیار حیاتی و پرهزینه است.

محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: به همین دلیل قانون‌گذار، قانون الزام را برای بازنشستگان تأمین اجتماعی مصوب کرده است. بر اساس این قانون بازنشستگانی که در بازه زمانی سالیان خدمت خود بیشترین مبالغ بیمه را واریز کرده‌اند، حق طبیعی آنها علاوه بر حقوق متناسب با شاغلین، بهداشت و درمان رایگان است.

وی ادامه داد: طبق این قانون سازمان تأمین اجتماعی موظف است، به منظور تحقق درمان رایگان، تمامی تعهدات خود را از طریق بخش دولتی و در غیر این صورت از طریق بخش خصوصی با رعایت تعرفه‌های مصوب اجرا کند. (ماده واحده: از تاریخ تصویب این قانون، انجام تعهدات بندهای الف و ب، ماده 3 قانون تأمین اجتماعی خواهد بود.)

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک اظهار داشت: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی سال‌ها است که از قانون الزام بسیار فاصله گرفته و موجبات نارضایتی جامعه بیمه شده را فراهم آورده است. تاکنون نیز اراده‌ای جدی برای اجرایی کردن آن از خود نشان نداده است.

هاشمی با تأکید بر اجرای صحیح و کامل قانون فوق، تصریح کرد: بنابراین جامعه کارگری و بازنشسته با جدیت از رئیس سازمان تأمین اجتماعی خواستار پاسخگویی و اجرای فوری قانون یاد شده و عودت هزینه‌های اضافی‌ای که بخاطر رکود این قانون متقبل شده‌اند، هستند.

وی بیان داشت: موضوع دیگر در خصوص بحث محیط‌های درمانی سازمان تأمین اجتماعی در استان مرکزی به خصوص شهر اراک است. در این راستا درمانگاه قدس میدان حافظیه با در نظر گرفتن اینکه در یک منطقه کارگر نشین واقع شده و محله‌هایی نظیر هپکو، حافظیه، فاطمیه، مصطفی خمینی، قدس، الهیه، مشاور، قنات، امین و ... را تحت پوشش قرار می‌دهد، باید جهت پاسخ‌گویی به متقاضیان کارگری و بازنشستگان به صورت 2 شیفت اداره شود. لذا در این خصوص از مسئولان استانی تقاضای همکاری دارم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز