خبرگزاری کار ایران

زلزله شوسف در خراسان جنوبی خسارت نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۳۸۱

فرماندار نهبندان گفت: تاکنون خسارت ناشی از زمین‌ لرزه پنج ریشتری امروز در حوالی شوسف دریافت نشده است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل ایروانی افزود: این زمین لرزه که ادامه زلزله قبلی است ظهر امروز در عمق هفت کیلومتری زمین روی داد.

وی گفت: بلافاصله تیم‌های ارزیاب برای بررسی شرایط به محل وقوع زلزله که بخش سرداران و دهستان عربخانه است، اعزام شدند.

فرماندار نهبندان ادامه داد: تا این لحظه گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده و فقط در روستا کلاته نو یک خانه قدیمی متروکه خسارت جزئی داشته است.

وی گفت: تیم‌های امدادی و پایگاه‌های هلال‌ احمر استان در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم از آماده باش نیروهای امدادی این جمعیت خبر داد و گفت: تاکنون خسارت جانی یا مالی ناشی از زمین لرزه امروز گزارش نشده است.

محمدعلی کاوسی افزود: مردم خونسردی خود را حفظ کنند و در محیط های خارج از منزل قرار گیرند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر ساعت ۱۲ و ۴۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه امروز در عمق هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست که کانون آن در ۴۴ کیلومتری شوسف، ۵۳ کیلومتری سربیشه و ۶۹ کیلومتری مود ثبت شد.

همچنین زلزله ۵.۳ ریشتری بامداد جمعه (پنجم آبان) شوسف را لرزاند که کانون اصلی زلزله در منطقه فاقد سکونت بود و بیشترین مناطقی که زلزله را احساس کردند، روستاهای دهستان عربخانه و بخش سرداران شهرستان نهبندان اعلام شد.

این زلزله که چندین پس لرزه داشته است بدون خسارت جانی یا مالی بود اما گفته شد در برخی منازل ترک‌های سطحی و کوچک مشاهده شده است.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز