خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

کردستان به مقصد گردشگری سلامت در کشور تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۳۵۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان گفت: چشم‌انداز افق پنج ساله‌ ما برای کردستان، تبدیل این استان به مهمترین مقصد گردشگری سلامت نه تنها در منطقه بلکه در کشور است.

به گزارش ایلنا، علی نوری روز شنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت در سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های ویژه و خاصی در حوزه گردشگری سلامت به شمار می‌رود و باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه افزود: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند فرصت مناسبی برای بهره‌برداری مناسب از این قابلیت‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و همچنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی برای توسعه پایدار گردشگری و رونق اقتصادی در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی کردستان در ادامه با بیان اینکه سالانه بیش از ١٠٠ هزار نفر از اقلیم کردستان عراق برای امور درمانی عازم کشورهای مختلف از جمله ایران می‌شوند، گفت: با توجه به هم‌مرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق، باید سهم ایران بیشتر از کشورهای دیگر باشد.

وی عنوان کرد: در این راستا و به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه، از ماه‌های اخیر اقداماتی در ۲حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و جذب گردشگر انجام شده است.

نوری یادآور شد: در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات لازم برای راه‌اندازی خط پرواز تهران-سنندج-سلیمانه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌های مرزی استان، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در حوزه جذب گردشگر هم بنا داریم بیمارستان‌هایی را که دارای مجوز هستند انتخاب کنیم تا بتوان لینک ارتباطی با کشورعراق برقرار کنند.

اولین نمایشگاه گردشگری سلامت غرب کشور تا هفتم آبان‌ در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز