خبرگزاری کار ایران

در شیراز انجام گرفت؛

اعتراض خانواده‌های استعدادهای درخشان به رای دیوان عدالت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۲۳۵

خانواده‌های دانش آموزان سمپاد در شیراز خواستار حمایت از حقوق مکتسبه دانش آموزان و تجدید نظر در رای صادره دیوان عدالت اداری شدند.

به گزارش ایلنا، هیات عمومی دیوان عدالت اداری ۲۰ اردیبهشت امسال مقرره تبعیض‌آمیز میان دانش‌آموزان عادی و استعدادهای درخشان مبنی بر پذیرش دانش‌آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان را باطل کرد.

به موجب ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت، چنانچه رئیس قوه قضاییه یا رئیس دیوان یا ۲۰ نفر از اعضای هیات عمومی، هر یک از آرای هیات عمومی یا آرای قطعی هیات‌های تخصصی را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهند، رئیس دیوان موضوع را جهت رسیدگی مجدد به هیات عمومی ارجاع می‌دهد؛ در صورتی که هیات عمومی رأی صادره را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهد، نسبت به نقض آن و صدور رأی صحیح اقدام می‌کند.

 500 نفر از خانواده ها و دانش آموزان شیرازی صبح امروز شنبه 6آبان از ساعت 8:30  روبروی دفتر نمایندگی دیوان عدالت ادارای در چهارراه بنفشه تجمع و اعتراض خود به این رای را بیان کردند.

این دانش آموزان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که باید به استعدادهای درخشان توجه شود تقاضا کردند تا با رد دعوی واهی فردی مبنی بر ابطال بندی از ضوابط ثبت نام دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، از حقوق مکتسبه این دانش آموزان حمایت شود.

طی نامه ای نیز اولیا این دانش آموزان در شیراز به نمایندگی تهران اعتراض خود را اعلام کردند که بنا است در پایتخت این  اعتراض ها  به رییس دیوان منتقل شود .

خانواده این دانش آموزان امیدوارند تا دیوان عدالت اداری به رای که قبلا صادر کرده است  و  با توجه به اعمال ماده 91 که هم اکنون در جریان است و هیات عمومی بنا است جلسه ای  در رابطه با آن تشکیل دهد؛ رای صادر شده نقض و  به نخبه ها و استعدادهای درخشان کشور توجه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز