خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

موضوع واردات مترو از خارج مربوط به قراردادهای سابق است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۷۹۴

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع قراردادهای واردات مترو از خارج مربوط به گذشته و قراردادهای سابق است، گفت: در گذشته یک قرارداد با فاینانس خارجی برای واردات واگن مترو منعقد شده بوده که این قرارداد در حال پیگیری است و باید بررسی شود که چه مقدار از این قرارداد قابل انتقال به داخل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و در مراسم تحویل 80 دستگاه انواع واگن تولیدی شرکت واگن‌پارس اراک در جمع خبرنگاران، افزود: این بررسی جزء برنامه‌ها است و اگر بتوان به نتیجه رسید حتماً این اقدام انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های آینده مترو باید تدوین و پیگیری شود، ادامه داد: واگن‌پارس یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور در تولید انواع مترو است که بدون شک برنامه‌های بسیاری برای استفاده از ظرفیت این واحد تولیدی در تأمین واگن مترو و دیگر بخش‌ها تدوین شده است.

وزیر کشور اظهار داشت: مسائل مترو بسیار گسترده است و با سرعت در حال افزایش است. آینده نشان می‌دهد که در بسیاری از شهرهای دیگر به این موضوع نیاز است، بنابراین افزایش و گسترش این ظرفیت در کشور بسیار لازم است.

وحیدی با اشاره به اینکه امروز از 6 لوکوموتیو در شرکت واگن‌پارس اراک بازدید شد، تصریح کرد: این شرکت علاوه بر سایر تولیدات خود در صنعت واگن‌سازی و انواع محصولات حوزه ریلی کشور، لوکوموتیو نیز تولید می‌کند که باید از این ظرفیت استفاده و بهره‌گیری شود.

وی با تأکید بر اینکه خط قطارهای سریع‌السیری که بین تهران ـ اصفهان و تهران ـ مشهد وجود دارد جزء مسائل آینده کشور در حوزه قطار است، بیان داشت: وجود این خطوط سریع‌السیر در سایر شهرها نیز در آینده احساس نیاز می‌شود. بنابراین این تکنولوژی باید به داخل منتقل شود.

وزیر کشور تأکید کرد: شرکت واگن‌پارس اراک می‌تواند آینده خیلی قوی‌تری داشته باشد و این ظرفیت را دارد تا بسیاری از صنایع دیگر را به راه اندازد. این شرکت یکی از صنایع با ظرفیت و صاحب‌نام کشور است و سیاست دولت نیز حمایت همه‌جانبه از این واحد تولیدی و سایر صنایع داخلی تأثیرگذار است.

وحیدی ابراز داشت: واگن‌پارس، یک صنعت بسیار قدیمی، مجرب و توانمند است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و تأمین و جبران بسیاری از نیازهای کشور، واگن‌های مترو و مسافربری و واگن‌های باری و لوکوموتیو و بوژی را تولید کند. همچنین زمینه‌ساز انتقال تکنولوژی قطارهای پیشرفته‌تری باشد که کشور احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به‌ اهمیت شرکت واگن‌پارس اراک و اینکه نباید ظرفیت این شرکت از دست برود، باید برای سفارش‌های آینده و اینکه این شرکت چقدر می‌تواند در کار خود توسعه ایجاد کند و چه مقدار از قراردادهای خارجی قابل انتقال به داخل است گفت‌وگو انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز