خبرگزاری کار ایران

در شورای اداری شهرداری شیراز مطرح شد؛

آمادگی شهرداری شیراز برای پاییز پربارش

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۵۱۴

تکریم ارباب رجوع و رضایت شهروندان خط قرمز شهرداری شیراز است

شهردار شیراز در جلسه شورای اداری شهرداری این کلان‌شهر با بیان اینکه رضایت مردمی خط قرمز ما است، گفت: خدمت به مردم و حل مسائل آن‌ها در دیدار مستقیم و بدون واسطه اولویت مدیریت شهری است.

به گزارش ایلنا، شورای اداری شهرداری با حضور شهردار، نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر، قائم‌مقام، معاونین، مدیران ارشد، عملیاتی و میانی شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد.

محمدحسن اسدی در این گردهمایی به تشریح وضعیت شهرداری شیراز در یک سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: تمامی تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا نبض شهرداری در خدمت به مردم به‌خوبی بزند.

او پروژه‌های در حال فعالیت و اتمام شده در یک‌سال گذشته اعم از بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس را برمی‌شمرد، بر حل تمامی مسائل آن‌ها اعم از تملک، رفع معارض و تامین مالی در اتمام به‌موقع و حتی زودتر از موعد تصریح کرد: امروز علاوه بر پروژه‌های متعددی که در این یک سال به افتتاح و بهره‌برداری رسانیده‌ایم، صدها پروژه فعال دیگر در دست داریم.

شهردار شیراز گفت: تمامی تلاش خود را برای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد خواهیم‌ کرد تا چهره‌ای متفاوت تر از کلان‌شهر "شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)" را در آبادانی و پیشرفت ترسیم کنیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز به حضور خود در چهار بازدید نظارتی در چهار منطقه شهرداری با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری، اشاره و بیان کرد: بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر شیراز کلید خورده و ادامه دارد.

اسدی از استقبال شهروندان اعم از ساکنین و کسبه هر منطقه در میز خدمت‌هایی که در این بازدیدها انجام می‌شود، اشاره و تصریح کرد: رضایت مردمی خط قرمز ما است و خدمت به مردم و حل مسائل آن‌ها در دیدار مستقیم و بدون واسطه اولویت مدیریت شهری است و مدیران شهرداری مکلف به برگزاری دیدارهای چهره به چهره و سرکشی مستمر از حوزه کاری وجغرافیای شهری تحت مدیریت خود هستند.

افتتاح و بهره‌برداری ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر

او همچنین به پیش بینی برای افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجرانقلاب اسلامی امسال اشاره و عنوان کرد: پروژه‌های متعددی را طی دهه فجر همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم تقدیم خواهیم کرد.

شهردار شیراز به برگزاری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ جلسه طی یکسال گذشته منهای دیدارهایی که داشته، اشاره و بیان کرد: تمامی تلاش خود را در زمان سکانداری شهرداری انجام می‌دهم تا ریل سازندگی شهر با سرعت و شتاب جلو رود.

اسدی که‌ در قامت شهردار شیراز سخن می‌گفت، دغدغه‌هایی نظیر تامین مسائل مالی و تلاش برای حل آن‌ها و رفع بدهکاری‌ها را نیز مطرح کرد.

شهردار شیراز با تصریح بر اجرای طرح پیوند که در راستای تکریم و پاسخگویی به شهروندان در مناطق، محلات و مساجد انجام می‌شود گفت: همه ما مدیران نظام جمهوری اسلامی هستیم ‌‌و ضمن احترام به همه شهروندان، مدیران قشر مستضعف هستیم و دست مردم مستضعف و خانواده شهدا را می‌بوسیم، پس دیدار با مردم در مساجد و تکریم خانواده معظم شهدا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او به ارائه دستاوردها و گزارش یک‌ساله شهرداری شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تحت عنوان "مهر تا مهر" نیز اشاره و از بازخوردهای مثبت آن خبر داد.شهردار شیراز همچنین با توجه به نزدیکی فصل بودجه، نسبت به برنامه‌ریزی لازم تأکید کرد.

مدیریت فعلی شهری شیراز بر پایه عقلانیت اداره می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در جلسه شورای اداری شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: امیدآفرینی و تبیین دو‌مولفه‌ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید می‌کنند.

محمود صفایی اجرای پروژه‌های مختلف از جمله جهش آسفالت در مناطق محروم، احداث پل‌ها و ...را مصداق امیدآفرینی در جامعه توصیف کرد و افزود: حضور وزیر کشور در برنامه بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری شیراز در حاشیه سفر ریاست جمهوری، نشانه تغییرات شهرداری این کلان‌شهر است.

او با تصریح بر این نکته که مدیریت فعلی شهری شیراز بر پایه عقلانیت اداره می‌شود، گفت: تعامل و همراهی با شهرداری شیراز در مدیریت فعلی مثال‌زدنی است و امید است این رویه تداوم یابد.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در عین حال اگرچه اقدامات خوبی انجام شده اما باید کاستی‌ها را جبران کنیم.

صفایی گفت: در بحث‌ ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در حوزه باغات، اقدامات خوبی نسبت به سال‌های قبل انجام شده است که باید بصورت مستمر به مردم اطلاع رسانی شود.

آمادگی شهرداری شیراز برای پاییز پربارش

قائم‌مقام شهردار شیراز نیز با اشاره به حضور وزیر کشور در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه شهرداری هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و  هیئت دولت به فارس بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری از شهرداری شیراز و نحوه اداره شهر تقدیر شد.

آرش فرج‌زاده با اشاره به اقدامات خوب و شاخص انجام شده، در برخی از حوزه‌ها نیاز به توجه و تمرکز بیشتر داریم، تصریح کرد: شهرداری در حوزه درآمدی به یک تحرک به ویژه با دو مرحله‌ای شدن پروانه‌ها نیاز دارد.او تأکید کرد: بیش از ۲هزار پروژه داریم که باید توجه بیشتری به وضعیت تحقق بودجه‌ای آنها ایجاد شود.

قائم‌مقام شهردار شیراز همچنین بر آمادگی برای پاییز پربارش و رفع مشکلات احتمالی مناطقی که نقاط آسیب پذیر دارند و جدیت برخورد با تخلفات و سدمعبر تأکید کرد.

 تحقق ۱۰۲ درصدی بودجه سال گذشته شهرداری شیراز 

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در گردهمایی مدیران شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری شیراز پرداخت شد.

حمیدرضا اسماعیلی با بیان اینکه در زمستان ۱۴۰۱ رکورد بسیار خوبی در بحث درآمد شهرداری ایجاد شد، یادآور شد: بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری شیراز در متمم بودجه به ١٨ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۰۲ درصد تحقق پیدا کرد.

او با اشاره به تحقق بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری شهرداری این کلان‌شهر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال بودجه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومانی داریم که در راستای تحقق آن، برای نخستین‌بار سه روز در هفته کمیسیون معاملات برای انجام‌ قراردادها، برگزار می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تصریح بر این نکته که در بحث پرداخت مطالبات پیمانکار به روز هستیم، اعلام کرد: تا پایان شهریورماه مطالبات بهره‌برداران اتوبوس و میی‌بوس و‌ پیمانکاران فضای سبز پرداخت شده است.

اسماعیلی همچنین خرید نردبان آتش‌نشانی به مبلغ ۲.۵ میلیون یورو را نیز دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

او به ارائه گزارش‌های نادرست مبنی بر اداره شهر با تسهیلات‌ گفت: این گزارش‌ها اشتباه است و ما برای اداره شهر از تسهیلات استفاده نمی‌کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اضافه کرد: ما تا پایان بهار ۱۴۰۲ هیچ تسهیلات نگرفتیم و در تابستان امسال ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم که خرج خرید اوراق مشارکت شده، در حالی که طبق بودجه ما اجازه دریافت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را داریم.

 اسماعیلی تصریح کرد: ما با استفاده از منابع داخلی شهرداری، مناطق و سازمان‌ها کار را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز