خبرگزاری کار ایران

آغاز ساخت استخر سرپوشیده تربت حیدریه پس از سالها بلاتکلیفی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۱۱۷

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان تربت‌حیدریه از آغاز ساخت استخر سرپوشیده پس از سالها از محل اعتبارات ریاست جمهوری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در محل سالن جلسات این اداره که به مناسبت آغاز هفته تربیت‌بدنی برگزار شد، با بیا اینکه در یکسال اخیر اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه عمرانی رخ داده‌ است، گفت: آغاز عملیات تکمیل استخر سرپوشیده پس از حدود ۱۶ سال، از محل اعتبارات ریاست جمهوری با جذب ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصیص ۴۵ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل سالن طبقاتی پس از ۸ سال، بازسازی مجموعه ورزشی تختی با هزینه‌بری ۴۰ میلیارد ریال، احداث چهار مینی چمن مصنوعی با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال، احداث سالن ووشو، دو مجموعه سوارکاری از جمله اقدامات عمرانی در یکسال گذشته بوده است.

رضایی ادامه داد: رشد یک و نیم درصدی در حوزه قهرمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کسب ۱۰۶۲ عنوان مختلف در سطوح مختلف استانی، ملی و بین‌المللی از دستاورد‌های ورزشکاران تربتی در این مدت اخیر است. 

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با اشاره به میزبانی ۱۵ رویداد ورزشی استانی و ۷ رویداد کشوری و منطقه‌ای در شهرستان از جمله اقدامات دیگر این اداره در یکسال اخیر، نبود خوابگاه برای ورزشکاران را مشکل بزرگ شهرستان برای میزبانی از مسابقات بزرگ نام برد و افزود: با توجه به سیاست دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و عدم شروع پروژه جدید، این اتفاق از سمت دولت رخ نخواهد داد اما با توجه به عقب نشینی ۱۲۰۰ متر مربعی مجموعه ورزشی تختی به شهرداری پیشنهاد دادیم تا در قبال این موضوع اقدام به ساخت مجموعه‌ای سوییت مانند با زیربنای ۷۰۰ مترمربع در این ورزشگاه کند تا هم بابت خوابگاه ورزشکاران استفاده گردد و هم کمبود وجود اقامتگاه در شهر مرتفع شود.

وی گفت: عدم توسعه ورزش همگانی به علت نبود زیرساخت‌های مناسب آن از دیگر معضلات ورزش تربت‌حیدریه بود که رضایی آن را بیان کرد و در این رابطه گفت: عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای انجام ورزش‌های همگانی در سطح شهر به ویژه برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی همگانی باعث عدم رشد کافی ورزش همگانی شده است که این نکته را باید گفت که متولی اصلی توسعه ورزش همگانی شهرداری‌ است. 

رضایی گفت: از فاصله هفته تربیت بدنی پارسال تا امسال، مبلغ ۵۲۴ میلیارد ریال در امور عمرانی ورزش این خطه، توسط دولت و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده‌است که ۳۵۹ میلیارد ریال از این مبلغ سهم دولت که البته نماینده این منطقه در مجلس نیز برای جذب آن مساعدت کرده‌ است.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد، اظهار داشت: بقیه مبلغ یاد شده توسط افراد نیکوکار و بدون هیچ چشم‌داشتی تامین شده‌ است.

رضایی گفت: از جمله امور عمرانی مهم انجام شده می‌توان به بازسازی مجموعه ورزشی تختی و پیست دو و میدانی، آغاز عملیات تکمیل استخر سرپوشیده شهرک ولیعصر(عج)، تکمیل سالن طبقاتی، دیوارکشی مجموعه ورزشی بخش رباط سنگ (جلگه رخ)، بهسازی سالن کشتی، احداث زورخانه شهر کدکن و روستای فرزق، احداث سالن اختصاصی ووشو و احداث ۲ مجموعه سوارکاری یاد کرد.

وی اضافه کرد: البته تکمیل استخر شهرک ولیعصر(عجل الله) با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون تنها صد میلیارد ریال آن جذب و در سفر اخیر معاون رییس سازمان برنامه بودجه کشور به تربت‌ حیدریه، قول تامین بقیه آن اخذ شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌ حیدریه گفت: بر این اساس می‌توان اعلام کرد با توجه به اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم، اکنون سرانه فضای سرپوشیده فضای ورزشی این خطه پنج دهم و فضای روباز ورزشی نیز به ۴۸ صدم مترمربع رسیده‌است.

رضایی با بیان اینکه اکنون ۴۷ هیات ورزشی فعال داریم، گفت: شمار ورزشکاران سازمان یافته شهرستان ۱۵ هزار و ۲۵۷ نفر است که ۹ هزار و ۱۷۰ نفر از این تعداد، مرد و علاقه مندان به حوزه ورزش اکنون در ۶۴ باشگاه که ۳۰ باشگاه آن مشترک، ۲۵ باشگاه ویژه بانوان و بقیه اختصاصی آقایان می‌باشد، در رشته‌های مختلف مشغول انجام تمرینات ورزشی هستند.

وی در بخش دیگری از رشد یک و نیم درصدی در حوزه قهرمانی نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: کسب هزار و ۶۲ عنوان مختلف در میادین داخلی و بین‌المللی و سهم بانوان از این تعداد نیز، ۶۹۳ مدال است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت‌ حیدریه شمار نیروهای این اداره را ۱۰ نفر عنوان و اظهار کرد: نیمی از این نیروها غیررسمی و اگر نگوییم بیش از نیروهای رسمی کار می‌کنند، اما حداقل کمتر از آنها فعالیت ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز