خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

ماشین آلات صنایع نساجی یزد نیازمند به روز رسانی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۰۱۳

مدیرکل صمت استان یزد با بیان اینکه ماشین‌آلات فرسوده و از رده خارج یکی از بزرگ‌ترین معضلات نساجی یزد است گفت: این موضوع سهم بسزایی در قیمت تمام شده کالاهای تولیدی ایفا می‌کنند و نیازمند به روز رسانی است.

محمدکاظم صادقیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در یزد با اشاره به اینکه برای صنعت نساجی که یک صنعت اشتغال‌زا و دارای ارزش افزوده است نیاز داریم که بازسازی و نوسازی داشته باشیم، اظهار داشت: عمر بسیار از ماشین آلات صنایع مرتبط با نساجی و پوشاک کشور به نیم قرن می‌رسد و رفع این مشکل مستلزم سرمایه گذاری‌های کلان برای بازسازی و نوسازی این ماشین آلات فرسوده و از رده خارج است.

وی با تاکید بر لزوم اخذ نظر مشورتی انجمن صنایع نساجی در تصمیم سازی‌ها در خصوص تامین ماشین آلات نساجی افزود: مهمترین مسئله کنونی صنعت نساجی نوسازی خطوط تولید است تا بتواند واحد‌های تولیدی را به لحاظ کمی و کیفی قابل رقابت با کالا‌های خارجی کند.

مدیرکل صمت استان یزد با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با فعالان حوزه نساجی عنوان کرد: در حوزه نوسازی ماشین آلات صنعت نساجی استاندارد‌هایی وجود دارد اما به دلایل مختلف، واحد‌های مرتبط حوزه نساجی در ایران این موارد را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در اروپا و بسیاری از کشور‌هایی که در صنعت نساجی پیشرو هستند بین هر ۵ تا ۸ سال ماشین آلات نوسازی می‌شود تصریح کرد: متاسفانه ماشین آلات نساجی در کشور و استان یزد عمر ۳۵ ساله هم دارند و عموما دچار فرسودگی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در واردات ماشین آلات دست دوم در حوزه نساجی باید سال تولید ماشین آلات مورد توجه باشد ادامه داد: برخی از راه‌های مختلف از جمله تعویض پلاک، این ماشین آلات را وارد می‌کنند تا تجهیزات خود را به روز کنند که تبعات دارد و در مواردی برای تامین قطعات دچار مشکل می‌شوند.

صادقیان افزود: اغلب واحدهای نساجی استان نیازمند بازسازی و نوسازی ماشین آلات برای افزایش کیفیت و توان رقابت پذیری هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون واحدهای نساجی با برندهای خوشنام و باسابقه در حال فعالیت‌اند که به علت وجود ماشین آلات مستعمل قادر به رقابت با تولیدات روز دنیا نیستند اما می‌توانند با برنامه ریزی مناسب و بهبود ماشین آلات این وضعیت را تغییر دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز