خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در شیراز خبرداد؛

امروز در مرجعیت علمی صاحب مکتب شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۵۰۹

وزیر علوم گفت: دانشجویان باید کمبودهای گذشته را جبران و برای آینده تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی زلفی گل امروز، ۲۰ مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در  شیراز برگزار شد، افزود: امروز توفیقات شرکت‌های دانش‌بنیان، وجود پارک‌های علم و فناوری و فعالیت‌های نانو تکنولوژی حکایت از جایگاه و نقش علم ودر کشور دارد. 

وی با اشاره به شمار دانشمندان یک درصد ایرانی گفت: امروز در مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی صاحب مکتب شدیم که این‌ها نتیجه تلاش اساتید و دانشجویان هستیم.

زلفی گل گفت: امروز تعداد دانشمندان یک درصد ایرانی از مرز یک هزار نفر گذشت که این‌ها نتیجه تلاش اساتید و دانشجویان هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاهی بود که دوره دکتری را اجرا کرد و در سال ۶۵ اساتید این دانشگاه برای اولین بار این دوره را تأسیس کردند.

وزیر علوم با یادآوری اینکه امروز همه دانشگاه‌های مراکز استان‌ها دوره‌های دکتری، پسا دکتری و دستیاری را دارند، افزود: با مرور گذشته باید قدردان اساتید باشیم چراکه آن‌ها این توفیقات را رقم زدند و امروز از مشق‌نویسی به سرمشق‌نویسی رسیده‌ایم و اکنون نیروهای زبده زیادی در داخل دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و برای یک موقعیت شغلی چند نفر کاندید می‌شوند که یکی از دستآوردهای مهم به شمار می‌رود.

زلفی‌گل تاکید کرد: باید همیشه و در همه کارها یاد شهدا باشیم چراکه امنیت، آرامش و استقلال در کشور نتیجه ایثار شهدا است.

وی با بیان اینکه اکنون رزمندگان و نیروهای نظامی و انتظامی در تمام نقاط کشورمان برای تأمین امنیت می‌کنند، افزود: اگرهرچه زودتر به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فلسطین توجه شود، هزینه کمتری به جامعه بشریت تحمیل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز