خبرگزاری کار ایران

صدور هشدار سطح نارنجی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۹۱

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت بارش و تقویت آن در منطقه است.

وی با بیان اینکه طی این مدت وزش باد جنوبی مورد انتظار است، افزود: از عصر دیروز با نفوذ سامانه بارشی و خنک به منطقه شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، روند کاهش دما، وزش باد، بارندگی، رعد و برق در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا پنجشنبه فراهم است.

دادرس ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و همچنین تشدید ناپایداری‌ها در منطقه بر شدت بارش‌ها افزوده شده و بارندگی و وزش باد در برخی مناطق استان خیلی شدید پیش بینی شده است.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان به صدور هشدار زرد هواشناسی دریایی و کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: شرایط برای صید کیلکا برای امروز و چهارشنبه شب نامناسب است.

دادرس با تاکید بر اینکه طی این مدت دمای هوا ۵ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز