خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری همدان:

بستر رودخانه عباس‌آباد تا ۲۰ روز آینده آزادسازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۷۲

رئیس کل دادگستری همدان گفت: ضروری است هرچه سریعتر و تا ۲۰ روز آینده برای آن میزان از بستر رودخانه عباس‌آباد که مطالعه انجام گرفته، آزادسازی شود.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدرضا عدالت‌خواه ظهر امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: طبق آمار اعلامی از سوی متولیان امر برای تمام اراضی ملی و مراتع استان، قانون حدنگار (کاداستر) و برای بیش از ۹۳ درصد مسکن‌های روستایی اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای کامل این قانون می‌تواند در دعاوی حقوقی سبب سرعت در روند رسیدگی به پرونده‌ها و حتی کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی باشد.

رئیس کل دادگستری همدان به موضوع توجه به حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و افزود: ضروری است هرچه سریعتر و تا ۲۰ روز آینده برای آن میزان از بستر رودخانه عباس آباد که مطالعه انجام گرفته، آزادسازی شود.

دادستان همدان نیز عنوان کرد: پیشرفت‌های خوبی در حوزه اجرای قانون حدنگار در استان داشتیم و البته مشکلاتی پیش روست که دستگاه قضایی می‌تواند با ورود بهنگام خود در رفع این مشکلات پیشقدم شود.

حسن خانجانی افزود: انتظار می‌رود ادارات کل دخیل در اجرای این طرح به ویژه ثبت اسناد، مشکلات پیش روی اجرای طرح را هرچه سریعتر بررسی و برای حل آن در راستای حمایت از حقوق عامه و توجه به خواسته های کشاورزان راهکارهای مناسب و قانونی ارایه دهند.

دادستان همدان با بیان اینکه از سال ۹۹ تاکنون جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی برای آزادسازی حریم و بستر رودخانه عباس‌آباد و دیگر رودخانه‌ها از سوی این دادستانی انجام گرفته، تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیرهای انجام شده، طرح مطالعاتی آزادسازی رودخانه مدتی است به اتمام رسیده و به شکایت وارده در کمیسیون ماده ۳ هم رسیدگی شده است.

وی افزود: هم اکنون فرصت آن است تا شرکت آب‌منطقه‌ای طبق وعده‌های داده شده فاز نخست پروژه آزادسازی رودخانه عباس‌آباد را مطابق با قانون ،هرچه سریعتر عملیاتی کند.

خانجانی عنوان کرد: به منظور اجابت خواسته‌های به حق مردم نیز سابق بر این برای جداسازی و جلوگیری از ورود فاضلاب به درون رودخانه‌ها، مکاتباتی با ادارات مربوطه انجام شده و در این زمینه با هر گونه ترک فعل مسوولان به جد برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز