خبرگزاری کار ایران

آتش‌سوزی تالاب گروس مهاباد مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۱۳۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: آتش‌سوزی گسترده در تالاب فصلی گروس این شهرستان مهار و از پیشروی آن به سمت تالاب بین‌المللی کانی‌برازان جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا، فاروق سلیمانی دوشنبه شب در گفت و گویی اظهار کرد: آتش حدود ساعت ۱۴ در این تالاب فصلی شروع شد و پس از پنج ساعت تلاش ۲ تیم آتش‌نشانی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست مهاباد و تعداد زیادی از مردم روستاهای اطراف، آتش با ایجاد آتش‌بُر مهار شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار از نیزارهای این تالاب در آتش سوخت اضافه کرد: در بررسی های اولیه خسارت به پرندگان در این تالاب مشاهده نشد اما تعداد زیادی از خزندگان و سخت پوستان که محل زندگی آنها در نیزار بود، تلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به دلیل مرتفع بودن نیزارها، گستردگی آتش و باتلاقی بودن محیط امکان اطفای حریق به راحتی میسر نبود و از طرفی دیگر وزش باد شدید باعث گستردگی آتش می ‌شد.

وی افزود: علت و عوامل آتش سوزی با همکاری نیروی انتظامی و انجمن های دوستدار محیط زیست این منطقه در دست بررسی است.

تالاب فصلی گروس با بیش از پنج هزار هکتار مساحت در نزدیکی تالاب بین المللی کانی‌برازان و از تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه به شمار می رود.

مهاباد علاوه بر تالاب فصلی «گروس» دارای تالاب‌های بین‌المللی کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی، تالاب دایمی حسن‌خان و تالاب‌های فصلی داشخانه و قره‌قشلاق است و تالاب های این شهرستان هر سال در فصل پاییز و بهار میزبان هزاران قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز