خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه مهارت‌های سینمایی کشور:

شهرستان‌های بالای 100 هزار نفر در کشور باید دارای سینما باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۳۸

مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور با بیان اینکه شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باید دارای سینما باشند، گفت: یکی از مصوبات خوب در سال گذشته همین بود که شهرستان‌های فاقد سینما در کشور از این امکان هنری برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا، "جشن مهر سینما" شامگاه یک‌شنبه در سالن اجتماعات سینما بهمن قزوین برگزار شد.

مهدی شفیعی در این مراسم بیان کرد: تشکیل شورای عالی سینما در استان‌‌ها باعث استفاده بیشتر از ظرفیت سینماگران می‌شود و اداره‌های کل فرهنگ در استان‌‌ها نیز باید در این رابطه همت کنند؛ از این رو از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز می‌خواهیم تا در خصوص تشکیل شورای عالی سینما در این استان اهتمام داشته باشد.

مدیرکل دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی کشور خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای عالی سینما، گسترش آموزشگاه‌ها، توسعه دانش و فعالیت سینماگران به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد صندلی در سینماها بدون شک به گسترش و تعمیم فرهنگ و هنر در جامعه منجر می‌شود که استانداران و مدیران دولتی نیز باید در این رابطه همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

این مسئول عنوان کرد: ارتباط محکم سینماگران، هنرمندان و فعالان سینما با سایر نهادهای سیاسی و اجتماعی می‌تواند در تعالی سینما هم موثر باشد.

وی ادامه داد: ما در طول سال همیشه چراغ‌ها را خاموش می‌کنیم و فیلم تماشا می‌کنیم، اما امروز قرار است که چراغ‌ها را روشن کنیم و تمامی دست‌اندرکاران فیلم را تجلیل کنیم.

شفیعی تصریح کرد: ظرف ۲ سال گذشته دفتر مطالعات توسعه دانش و مهارت‌‌های سینمایی توجه خود را به هنرمندان غیراستانی و در حوزه سینماگران غیرتهرانی متمرکز کرده و می‌خواهد لوکیشن سینمایی را از تهران به استان‌ها ببرد.

در پایان این مراسم از فعالان و پیشکسوتان سینمای استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز