خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر شیراز منعقد شد؛

رونمایی از تفاهم نامه مشترک سند جامع محرومیت زدایی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۷۱۴

با امضا تفاهم نامه مشترک محرومیت زدایی از سند جامع محرومیت زدایی کلان شهر شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شهر شیراز، جانشین سپاه فجر استان، فرماندار شهرستان شیراز و مسئول قرار گاه محرومیت زدایی احمدبن موسی (ع) همراه بود از سند جامع محرومیت زدایی و نقشه ژئو دیتای GIP با امضا شورا، شهرداری، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر و فرماندار شهرستان شیراز رونمایی شد.

الگوی کامل برای عرصه محرومیت زدایی ارائه شود

 نماینده ولی فقیه در استان فارس در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک هفته وحدت، تدوین سند محرومیت زدایی شهر شیراز را یک اقدام ارزشمند برشمرد و گفت: برای رفع محرومیت از گوشه گوشه حرم سوم اهل بیت(ع) هزینه‌هایی شده که جای قدردانی از شورای شهر شیراز،‌ فرمانداری، شهرداری شیراز، قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر فارس دارد.

آیت الله لطف الله دژکام،‌ افزود: شاهد حضور سپاه و بسیج در ساماندهی و انجام کار های بر زمین مانده هستیم از این رو امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه بین این نهادها شاهد هماهنگی بین چهار دستگاه برای تحقق نتایج مثمر ثمر در محرومیت زدایی شهر شیراز باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در سوره مبارک حج لیستی از وظایف مدیران در اجتماع را ذکر کرده که نخستین آن اقامه نماز است، اظهارکرد: کار عمرانی باید زمینه سازی فرهنگی داشته باشد و باید در ادامه، عملکردها بررسی و تصحیح شود بنابراین در عرصه محرومیت زدایی نیز باید الگوی کامل برگرفته از قرآن کریم ارائه شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه پس از شناخت ابعاد محرومیت باید برای رفع آن عمل کرد، ادامه داد: حل مسئله مدل ها و الگو های مختلف می تواند داشته باشد از این رو راهکار حل مسائل بسیار مهم است چراکه باید به سراغ چگونگی حل مسائل برویم.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر تناسب رشد همه جانبه خدمت گیرندگان با خدمات،‌ اظهار کرد: در اوایل راه تمدن نوین اسلامی هستیم از این رو باید رشد همه جانبه در ارائه خدمات مدنظر قرار گیرد تا به چند عرصه محدود شود.

سه درصد بودجه عمرانی به حوزه محرومیت زدایی اختصاص یافته است

شهردار شیراز نیز با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به شیراز گفت: در سفر استانی رییس، جمهور به شیراز حداقل ۲۰هزار میلیارد تومان پروژه شهرداری کلنگ زنگ و افتتاح میشود. 

محمد حسن اسدی با اشاره به برخی فعالیتهای شهرداری در حوزه محرومیت زدایی ادامه داد: کار محرومیت زدایی کاری فرحبخش است البته همه کارها در این حوزه صرفا دست شهرداری نیست و برخی موارد مثل مدرسه و خانه بهداشت و سایر موارد دیگر دستگاهها باید وارد عمل شوند.

وی با تقدیر از ابتکار مناسب در کمیسیون و سپس کمیته محرومیت زدایی گفت: در همین راستا امسال سه درصد بودجه عمرانی که مبلغ بالایی است به حوزه محرومیت زدایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به افزوده شدن فرمانداری به تفاهم نامه سه جانبه سال قبل شورا،شهرداری و سپاه در خصوص محرومیت زدایی و رونمایی از سند جامع محرومیت زدایی به منظور تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی گفت: در همین راستا سال قبل تعدادی پروژه محرومیت زدایی تعریف و آغاز شد که در فاز نخست همین چند هفته قبل ۲۵۰ میلیارد تومان از پروژه های محرومیت زدایی افتتاح شد و امسال هم ۷۰ پروژه محرومیت زدایی با ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است،علامت بر این ساماندهی بازسازی و نوسازی ۵۰۰واحد مسکونی محرومین نیز با همکاری قرار گاه محرومیت زدایی سپاه به شهرداری واگذار شده کت در دست اجراست.

شهرداری دستورالعمل سند محرومیت زدایی را آماده کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم در این آیین گفت: با توجه به رویکرد شورای ششم درباره ماموریت در خصوص محرومیت زدایی و ایجاد یک کمیسیون به این نام در سال اول شروع به کار شورا،شناسایی و مطالعات و برنامه ریزی برای پروژه ها صورت گرفته است و در سال ۱۴۰۱شاهد کلنگ زنی بسیاری از پروژه های محرومیت زدایی در سطح مناطق یازده گانه شهرداری بودیم.

سید ابراهیم حسینی افزود: مقرر شد شهرداری دستورالعمل سند محرومیت زدایی را آماده کند تا هفته آینده با تصویب در شورای شهر، تفاهم نامه محرومیت زدایی در سال ۱۴۰۲ بین شورا، شهرداری، سپاه فجر و قرار گاه احمد بن موسی و فرمانداری به امضا خواهد رسید. 

چهره محرومیت از تمامی محلات برطرف خواهد شود

لطف الله شیبانی،‌فرماندر شیراز در آیین رونمایی از سند جامع محرومیت زدایی شورای شهر شیراز ضمن تبریک هفته وحدت، گفت: شورای اسلامی و شهرداری شیراز در خصوص محرمیت زدایی قدم های موثر و بدیعی برداشته شده است و خوشبختانه در دو سال آینده و براساس افق های پیش رو چهره محرومیت از تمامی محلات برطرف خواهد شود. 

فرماندار شیراز با اشاره به اینکه نیروهای سپاه درمسیر اجرای برنامه ها منشا اثر خواهد بود عنوان کرد : تفاهم نامه محرومیت زدایی بین شورای شهر،‌ شهرداری شیراز و ادارات مختلف منعقد شد که امیدواریم پیگیری های لازم هم انجام شود تا به حصول نتیجه مطلوب برسیم. 

شیبانی گفت: کارهای انجام شده در حوزه محرومیت زدایی در دو سال اخیر بی نظیر بوده است. شواهد نشان می‌دهد تیمی که در محرومیت زدایی پای کار هستند موثر و راهگشا هستند.

فرماندار شیراز با اشاره به مشکل تامین فضا برای دانش آموزان شهر شیراز نیازمند است عنوان کرد: در راستایی محرومیت زدایی از ظرفیت قرارگاه و همکاری دستگاه‌های مرتبط برای این موضوع نیز. راهکار مناسب تامین شود.

هدف محرومیت زدایی برقراری عدالت اجتماعی است

سیده مریم حسینی رئیس کمیته محرومیت زدایی با اشاره به اینکه اگر سنگ بنای جامعه عدالت و اخلاق باشد هم تراز با رویکردها و شعار انقلاب اسلامی حرکت کردیم گفت: رکن اصلی انقلاب اسلامی دفع دغدغه از مردم بعنوان ولی نعمت های جمهوری اسلامی ایران است.

این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر این مطلب که هدف محرومیت زدایی برقراری عدالت اجتماعی و عدالت در ارایه خدمات ارایه شده به مردم است تصریح کرد: برقراری عدالت در ارایه خدمات از خواسته‌های مدیران انقلاب اسلامی است.

حسینی با ابراز خرسندی از عملکرد شورا و شهرداری بعنوان بنیان گذار رفع محرومیت از محلات شیراز بعنوان یک تکلیف در مدیریت شهری و شورا اظهار داشت: شهردار و مجموعه شهرداری و شورا عملکرد خود را با تفکر محرومیت زدایی آغاز کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: رسیدن به فهم مشترک تهیه سند محرومیت زدایی برای ۴۰محله شیراز هدف است.

به گفته حسینی بخشی از محرومیت در بدنه شهرها به دلیل غفلت از این موضوع در عملکرد سالیان قبل مدیریت های شهری بوده است خاطر نشان کرد: بخشی از وجود محرومیت به دلیل نوع کارکرد که محروم از ارایه خدمات براساس عدالت محوری بوده است.

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای شهر شیراز افزود: امکانات شهری بصورت متوازن نیست به همین دلیل شورای شهر به دنبال عدالت محوری و توسعه متوازن شهر است.

حسینی ادامه داد:به دنبال شناخت الگویی محرومیت زدایی هستیم که در این مسیر. با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن موسی سپاه فجر استان پیگیری و دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز