خبرگزاری کار ایران

فشار بر شوراها نتیجه مطالبه گری؛

فرماندار رودبار اعضای مطالبه‌گر شوراها را وادار به استعفا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۸۰۶

حاشیه سازی‌های فرماندار رودبار تمامی ندارد، گویا نیت آن است که به جای حل مشکلات و مسایل مردم، صورت مسئله توسط فرماندار پاک شود.

به گزارش ایلنا، طی ماه‌های گذشته مشکلات و کاستی‌های جدی در شهرستان رودبار رخ نمود که مردم و نمایندگان آنها در شوراهای شهر و روستا از روی دغدغه‌مندی با طرح مطالبات برخی شهروندان، از مسوولان خواستند با درک شرایط موجود، راهکارهایی برای حل مشکلات فراروی زندگی روزمره شهروندان ارایه کنند.

کم آبی و بی آبی در بسیاری از مناطق شهری و روستایی شهرستان رودبار در صدر مشکلات مطرح شده از سوی مردم بود، بطوریکه بسیاری از شهرهای بزرگ شهرستان از جمله منجیل، لوشان، رودبار، رستم آباد، بره سر، جیرنده و همچنین تعداد قابل توجهی از روستاهای منطقه به اقرار خود مسوولان با بحران بی آبی دست به گریبان هستند.

به‌رغم تمام شعارها و وعده‌های رنگارنگ مسوولان استانی و شهرستانی تا به امروز اقدام موثری که برای رفع این معضلات صورت نگرفته هیچ، بلکه نمایندگان مردم نیز مورد توهین و تهدید فرماندار قرار گرفته‌اند.

در تازه ترین اقدام از سوی فرمانداری، از بخشدار بخش عمارلو که به صورت جدی درگیر معضل بی آبی و کم آبی است، خواسته شده برخی اعضای شوراهای پیگیر مطالبات مردمی را وادار به استعفا کنند.

هنوز معلوم نیست که در جای کجای قانون آمده که جزای پیگیری مطالبات بر حق مردمی، تحت فشار گذاشتن نمایندگان آنها در شوراها و وادار کردن آنها به استعفاست.

از قرار معلوم فرماندار خوش سابقه رودبار که ید طولایی هم در تکذیب همه آنچه در شهرستان اتفاق افتاده را دارد و اخیرا هم توسط استاندار گیلان به عنوان فرماندار برتر انتخاب شده به جای، حل مشکلات مردم و دادن پاسخ درست و منطقی به مطالبات آنها، چاره را در حذف نمایندگان مطالبه گر دیده است.

برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا در تماس با ایلنا ضمن ابراز نگرانی از روند موجود، این رویکرد فرمانداری در مواجهه با مطالبات مردمی را خلاف نص صریح قانون و در تقابل با مشی دولت می‌دانند.

چندی پیش نیز در جلسه‌ای که به منظور پیگیری مشکل کم آبی روستای توریستی داماش در فرمانداری تشکیل شده بود، فرماندار ضمن توهین به دهیار این روستا، حتی اجازه طرح مشکلات منطقه را به حاضران در جلسه نداده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز