خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

توزیع 51 هزار قوطی شیرخشک در مرکزی با هدف تنظیم بازار

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۵۸۳

مدیر دارو و مواد غذایی تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با هدف تنظیم بازار و به منظور جبران کمبودها، در شهریور ماه سال جاری 51 هزار قوطی شیرخشک در 180 داروخانه این استان توزیع شد.

به گزارش ایلنا، آزاده ناظری افزود: با توجه به کمبود این ماده خوراکی ویژه نوزادان، پیگیری‌های لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت و موجب شد تا توزیع شیرخشک در شهریور ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه، 30 درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: در اواسط بهار برای 3 نوع شیرخشک کمبود سهمیه در شهرستان اراک وجود داشت. در این راستا با پیگیری‌های انجام شده، این کمبود در داروخانه‌های این شهرستان جبران شد و در حال حاضر این ماده غذایی ویژه نوزادان در دسترس قرار دارد.

مدیر دارو و مواد غذایی تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در بازدید از کارخانه تولید شیرخشک در شهرستان ساوه، کمبود این ماده خوراکی در استان مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی‌ها مشکلات ارزی و کمبود اعتبارات واردات مواد اولیه، علت کمبود تولید شیرخشک عنوان شد.

ناظری تصریح کرد: اکنون خانواده‌ها نگران هستند تا دوباره شاهد کمبود شیرخشک در بازار باشند که این اطمینان داده می‌شود امور دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی برای تأمین نیاز نوزادان به شیرخشک از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و نیاز نیست خانواده‌ها به دپو شیرخشک در منزل اقدام کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز