خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۸۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سیل اخیر بیش از ۹۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی دو شهرستان آستارا و تالش خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، صالح محمدی با اشاره به آسیب دیدن بیش از ۹۵ درصد محصولات کشت دوم در شهرستان آستارا، گفت: سیل اخیر ۹۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در دو شهرستان سیل زده آستارا و تالش خسارت وارد کرده است.

وی به وقوع سیلاب در شهرستان‌های آستارا و تالش، اشاره و تصریح کرد: تخریب ۶ هکتار از شالیزار‌های شهرستان آستارا، تلف شدن نیمی از جوجه‌های یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای، از بین رفتن ۴ تن خوراک دام، تلف شدن ۱۶ راس دام سنگین و ۴۶ راس دام سبک، تلف شدن هزار قطعه جوجه اردک و غاز بخش‌های از خسارات سیل اخیر به کشاورزان این دو شهرستان است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به آبگرفتگی ۲ واحد شالیکوبی و آسیب به ۵۰ تن شلتوک، اضافه کرد: براثر سیل در ۲ شهرستان آستارا و تالش زیرساخت‌های آب و خاک جهاد کشاورزی، آبندان‌ها، چاه‌های آبرسانی کشاورزی و آشامیدنی در این شهرستان‌ها تخریب شدند.
 
محمدی افزود: ۵۰ هکتار باغ کیوی شهرستان آستارا و ۵۷۰ واحد کلونی زنبور عسل نیز در این شهرستان به شدت دچار خسارت شده و از بین رفته است.
 
وی همچنین به تخریب راه‌های دسترسی مزارع اشاره و اتصریح کرد: ۸ هزار متر از جاده‌های دسترسی بین مزارع، باغ‌ها و شالیزار‌ها دچار آبگرفتگی شده و تخریب شدند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز