خبرگزاری کار ایران

نجات جان ۳۷ نفر از غرق شدن در نوار ساحلی رشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۴۵۰

رئیس هیات نجات غریق و غواصی رشت گفت: امسال با تجهیزات مورد نیاز و پشتیبانی هلال احمر گیلان توانستیم خدمات کامل تری را به هموطنانمان ارائه دهیم.

به گزارش ایلنا از رشت، امیر مومنی با اشاره به جلوگیری از غرق شدگی ۳۷ نفر از شناگران و مسافرین در نوار ساحلی ۲۲ کیلومتر سواحل رشت افزود: امسال با توجه به تجهیزات جت اسکی، قایق موتوری، گشت موتوری و پیاده و نیز پشتیبانی هلال احمر استان توانستیم خدمات کامل تری را برای رصد و مراقبت در سطح دریا و کمک به نجات جان هموطنانمان داشته باشیم.

وی همکاری مردم را نسبت به سال گذشته بیشتر و بهتر توصیف کرد و ادامه داد: البته این همکاری در مواقعی که هوا طوفانی و بارانی است کمتر رعایت می‌شود که با توجه به نامساعد بودن شرایط، ناجیان غریق نیازمند همکاری بیشتری از سوی مردم هستند.

رئیس هیات نجات رئیس غریق و غواصی رشت اضافه کرد: حضور نیافتن در نقاط خطر آفرین، توجه به سوت زدن‌ها و هشدار‌های مراقبین ساحل برای حفظ سلامت و بحرانی نشدن وضعیت شناگران ضروری است و توجه بیشتری را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه در نوار ساحلی ۲۲ کیلومتر ۲ طرح سالم سازی امین آباد و مروارید خزر برای استفاده هموطنان وجود دارد که عزیزان می‌توانند با خیالی آسوده از آنجا استفاده کنند تصریح کرد: در ۶۰ ایستگاه نوار ساحلی رشت زبده‌ترین مراقبین ساحل که دوره‌های آموزشی با مِتُد روز دنیا را فرا گرفته اند، حضور دارند.

مومنی در ادامه ضمن قدردانی از همکاری مسئولین برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح‌های تابستانه سواحل با اشاره به اینکه برای نخستین بار در طول سال‌های گذشته، در همین تابستان حقوق مراقبین ساحل پرداخت شد گفت: امسال با همکاری استانداری، فرمانداری رشت و پیگیری‌های مستقیم هیات نجات غریق و غواصی استان نیز توانستیم برای ناجیان لباس، عینک، سوت، کلاه، آمبوبگ، بویه شناور و سایر تجهیزات اولیه را تهیه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز