خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی همدان خبرداد؛

زمین چالش اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۲۷۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تأکید کرد: به دلیل شرایط کوهستانی همدان، تأمین زمین چالش اصلی ما در شرکت شهرک‌های صنعتی است و بعد از آن به ترتیب اولویت و اهمیت تأمین آب و برق قرار دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر 27 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان همدان دارای شغل هستند که از این تعداد 8 هزار و 500 نفر در دو سال اخیر و در دولت سیزدهم صاحب شغل شده‌اند.

 حقیقی اظهار کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان هزار و 400 واحد بهره‌بردار وجود دارد که پروانه 400 واحد بهره برداری مربوط به دو سال اخیر است.

وی افزود: در استان 32 شهرک صنعتی وجود دارد که شامل 15 شهرک، 16 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است و در مجموع 3000 قرارداد واگذاری انجام شده که به طور تقریبی تمام فیلدهای تولیدی چهارده‌گانه وزارت صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی را گذرانده اند و دارای مجوز هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان بزرگ‌ترین مشکلات صنایع در استان همدان را مربوط به امور زیرساختی دانست و گفت: به دلیل شرایط کوهستانی همدان، تأمین زمین چالش اصلی ما در شرکت شهرک‌های صنعتی است و بعد از آن به ترتیب اولویت و اهمیت تأمین آب و برق قرار دارد.

حقیقی تأکید کرد: تفاوتی که تأمین آب با برق برای صنایع دارد این است که می‌توان به هرحال برق را تولید کرد، اما منابع آبی محدود است و توان تولید مجدد وجود ندارد، به همین علت در صورتی که ما نتوانیم از منابع آبی به درستی استفاده کنیم چالش بزرگی متوجه صنایع استان خواهد شد.

وی افزود: به دلیل شرایط آبی استان تلاش شده مجوزهای صنعتی را به سمت صنایع کم آب بر و هایتک رهنمود کنیم که برای این موضوع به دنبال روش‌های علمی و جایگزین هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: متأسفانه همدان ما جزو استان‌هایی است که صنایع غذایی آب بر دارد که باعث شده در این بخش پرمصرف باشیم، به همین علت تدابیری اندیشیده شده تا برای این موضوع چاره اندیشی شود تا بتوانیم آب را در صنایع غذایی استان به چرخش بیندازیم که در این مسیر به ورود بدنه دانشگاهی و نظرات تخصصی بسیار نیازمندیم به همین علت به دنبال ارتباط با دانشگاه برای حل مشکل هستیم.

حقیقی در پایان تأکید کرد: اینکه به ازای هر لیتر آب مصرفی چند شغل ایجاد می‌شود دارای استاندارد خاص است که بر اساس همان استاندارد برای هر لیتر آب در شهرک‌های صنعتی استان همدان 62 نفر شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز