خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه کرمانشاه:

"موج بازگشت" زوار آخر هفته به اوج می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۱۱

۵۱ درصد تصادفات ناشی از "خستگی و خواب‌آلودگی" است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اوج‌گیری موج بازگشت زوار در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته (۱۶ و ۱۷ شهریور) خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سرهنگ کیخسرو دستغیب  با اشاره به ترافیک سنگین در محورهای بازگشت زوار گفت: با وجود سنگین بودن ترافیک، تردد در محورهای استان روان بوده و گره ترافیکی در مسیر تردد زوار نداریم.

وی افزود: در حال حاضر عمده ترافیک در محورهای ورودی بیستون، ورود ماهیدشت، ورودی پلیس راه کرمانشاه-اسلام آبادغرب و محور حمیل است و در این محورها به دلیل سنگینی ترافیک بعضا شاهد کندی حرکت خودروها هستیم.

دستغیب خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که موجب کندی حرکت خودروها می شود این است که زوار به صورت کاروانی و گروهی وارد کشور شده و به یکباره با حجم عظیمی از خودرو در یک زمان کوتاه مواجه می شویم، در همین راستا از زوار می خواهیم قدری صبوری به خرج داده و عجله ای برای برگشت نداشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به استقرار ۱۰۴ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در سطح محورهای استان گفت: این تیم ها به صورت ۲۴ ساعته مسیر تردد زوار را رصد می‌کنند.

دستغیب با اشاره به اوج گیری موج بازگشت زوار در روزهای آخر هفته گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۶ و ۱۷ شهریور) با پایان گرفتن مراسم اربعین، شاهد اوج گیری موج بازگشت زوار خواهیم بود.

وی افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته در این دو روزه بیش از ۳۵۰ هزار زائر از مرزهای مهران و خسروی وارد کشور می شوند و همین امر می تواند ترافیک سنگینی را در محورهای استان رقم بزند.

دستغیب گفت: با توجه به این شرایط خواسته ما از زوار صبوری است و در خواست داریم عجله ای برای برگشت نداشته باشند.

وی افزود: متاسفانه عمده تصادفات ما در موج بازگشت به دلیل خستگی و خواب آلودگی است، بنابراین از زوار خواهشمندیم که به طور جد از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی اجتناب کرده و حتما در موکب های طول مسیر استراحت کنند.

دستغیب گفت: در حال حاضر ۵۱ درصد تصادفات ما از نوع واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و این امر می‌طلبد که رانندگان احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: عدم توجه به جلو، عدم رعایت سرعت مطمئنه و توقف نابجا در مسیر سواره رو هم از دیگر عوامل تصادفات در این روزها هستند که از زوار درخواست داریم این موارد را رعایت کرده و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز به طور جد خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به روند کاهشی تصادفات در اربعین امسال گفت: خوشبختانه به‌رغم افزایش ترددها در سطح محورهای استان، اربعین امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی مجموع تصادفات بوده‌ایم.

وی افزود: طی این مدت (۲۴ مرداد تا ۱۲ شهریور) تصادفات فوتی ۷۶ درصد، تصادفات جرحی ۴۶ درصد و تصادفات خسارتی ۴۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین فوتی های تصادفات هم در اربعین امسال ۶۷ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز