خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان:

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در استان مرکزی معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۹۲۷

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: با استناد به ماده 5 قانون نظارت شورای نگهبان، اعضای هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی افزود: «حجت‌الاسلام ماشاءاله عبدی، حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک‌آبادی، محمدرضا رحمتی، ابراهیم بختیاری و علی شیخی مهرآبادی» اعضای هیئت تظارت بر انتخابات استان مرکزی در انتخابات سال جاری هستند.

وی ادامه داد: 946 نفر در استان مرکزی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام کردند. استان مرکزی 7 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که اخیراً یک کرسی نمایندگی دیگر به آن اضافه شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، در 11 اسفند ماه سال جاری به صورت همزمان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی تصریح کرد: بر اساس اصل 99 قانون اساسی، شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه‌پرسی را بر عهده دارد.

وی بیان داشت: بر مبنای اصل 99 قانون اساسی، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات‌های مذکور استصوابی است و این نظارت شامل تمامی مراحل اجرایی انتخابات از جمله تأیید و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز