خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

41 پروژه آموزش و پرورش قزوین قابل بهره‌برداری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۸۶۱

رسیدگی به اعتراض ۸۳۰۰ معلم قزوین در طرح رتبه‌بندی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در آموزش و پرورش استان 91 پروژه داریم که ۴۱ مورد آن قابل بهره‌برداری است، از این تعداد ۲۵ مورد در هفته دولت و ۱۳ مورد تا پایان مهر ماه و ۳ مورد هم در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به مناسبت تبیین عملکرد دو ساله این نهاد و بازگشایی مدارس، صبح امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.  

نقی سیاهکالی مرادی در این نشست گفت: در استان قزوین حدود ۱۷ هزار معلم و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در سفر رئیس جمهور ۱۶۷ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شد و در هفته دولت ۲۵ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: سرانه ورزشی دانش‌آموزان استان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده، در مرحله اول طرح شهید سلیمانی ۱۷ میلیارد تومان در مناطق کم برخوردار هزینه شده و ۴۱ چمن مصنوعی و 8 کلاس تربین بدنی در استان افتتاح شده است.

این مسئول ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل استخر شهید رجایی هزینه شده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و استخر راه‌آهن هم در  هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مدارس اقلام ورزشی تهیه شده و ۲۱ فضای ورزشی با محوریت خانواده‌ها  آزادسازی و امکان بهره‌مندی رایگان از آن‌ها فراهم شده است.

سیاهکالی‌ مرادی اظهار کرد: 7 چمن مصنوعی، 2 کلاس تربیت بدنی و دو کفپوش روباز هم احداث خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: فوتسال دختران رتبه سوم، ووشو مقام دوم و شطرنج مقام اول را کسب کرد؛ همچنین ۷ دانش‌آموز قزوینی و یک مربی به اردوی تیم ملی دعوت شدند، در بخش انفرادی هم ۴ مدال طلا، سه نقره و 2 برنز کسب شد.

برگزاری دوره جهاد تبیین برای 75 هزار دانش‌آموز قزوینی

وی ادامه داد: در سال گذشته در بحران سختی قرار گرفتیم و برنامه‌های دشمن به سمت مدارس رفت و در این راستا در آموزش و پرورش استان قرارگاه جهاد تبیین شکل گرفت و ۲۵۰۰ جلسه برای ۷۵ هزار دانش‌آموز استان برگزار شد و امسال هم این روند با کیفیت بهتر پیگیری می‌شود، زیرا دشمن ما را رها نمی‌کند.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: دوره زیست عفیفانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم در مناطق ۱۴ گانه استان برای کادر آموزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: ۳۸۵ واحد آموزشی استان در طرح شهید عجمیان با همراهی ۱۱۶ گروه جهادی شاداب‌سازی می‌شوند؛ همچنین در ایت راستا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب و برای ۸۵ مدرسه واریز شده است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استان ۱۴۲ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری کسب کرده، در طرح راهیان پیشرفت هم ۱۵ هزار دانش‌آموز از صنایع مختلف مانند صنایع موشکی بازدید کردند.

سیاهکالی مرادی اظهار کرد: در راستای پیشگیری خط ۱۵۷۰ برای سوالات و مشکلات رفتاری دانش‌آموزان و خانواده‌ها مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

شناسایی 990 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قزوین

وی اضافه کرد: یک‌هزار و ۱۴۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که ۹۹۰ نفر شناسایی و ۴۶۱ نفر در مدارس ثبت نام شدند، البته بیشتر مشکل بازماندگان از تحصیل ما مربوط به اتباع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برای سال تحصیلی جدید ۲۰ روستا با یک دانش‌آموز و یک معلم داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته در یک مرحله ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های استان تامین شد تا از هنرستان‌ها محرومیت‌زدایی شود.

این مسئول بیان کرد: 4 دانش‌آموز استان در المپیادهای علمی رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده و یا به مرحله جهانی راه پیدا کردند و در مجموع ۹ مدال کسب شده است.

وی ادامه داد: در کنکور سراسری امسال احسان فضلی رتبه دوازدهم رشته تجربی و مرضیه حسنی در رشته علوم انسانی رتبه هفتم را کسب کردند.

آغاز فعالیت دو هنرستان جوار صنعت در استان

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: دو شرکت برای فعال شدن هنرستان جوار موافقت کرده‌اند که زمینه جذب آن‌ها هم فراهم خواهد شد؛ البته مطلوب ما داشتن ۷ هنرستان جوار صنعت است.

وی بیان کرد: ۳۶۹ کارگاه توانمندسازی برای معلمان برگزار شده، برای ۵۷۴ آموزگار و بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز همدوره سواد رسانه برگزار شده است.

1037 معلم در قزوین جذب می‌شود

این مسئول عنوان کرد: ۳۲۴ آموزگار حوزه ابتدایی از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند، در حوزه متوسطه هم ۳۷۹ معلم جذب خواهیم کرد و ۳۳۴ نفر هم از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شود که در مجموع یک‌هزار و ۳۷ نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: البته برای جبران کمبود معلم از نیروهای بازنشسته و دانشجویان سال آخر فرهنگیان هم استفاده می‌شود و در این شرایط در استان چالشی نخواهیم داشت و ۱۴۴ معلم خرید خدمت هم که در سال‌های گذشته همکاری داشتند مجدد جذب خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به پروژه مهر برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: امسال ابلاغ همه معلمان باید تا ابتدای مهر صادر شود تا به‌موقع و ماهانه حق‌التدریس خود را دریافت کنند.

8300 معلم قزوین به رتبه‌بندی اعتراض کردند

وی اضافه کرد: ۱۴ هزار نفر در استان مشمول رتبه‌بندی شدند که برای اجرای آن کار شبانه‌روزی صورت گرفت و در نتیجه آن حقوق هر فرد حدود ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد و حدود ۸۳۰۰ نفر در استان معترض شدند و این اعتراض‌ها در طول دو ماه بررسی و حدود ۷۰ درصد از آن‌ها شرایط ارتقای گروه پیدا کرده، تعدادی تنزل رتبه داشته و تعدادی هم در رتبه خود باقی ماندند.

این مسئول گفت: در آسیب‌های اجتماعی باید به چند بخش توجه داشت و خانواده‌ها هم اهمیت قابل توجهی دارند، زیرا بدون همراهی خانواده‌ها نقش آموزش به نتیجه نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: به تفکر انتقادی و نقد سازنده احترام می‌گذاریم، تعداد معلمانی که در حوادث سال گذشته برخورد غیرسازنده داشتند، بسیار محدود است که برای آن‌ها اقناع‌سازی و توانمندسازی صورت گرفته است.

این مسئول بیان کرد: در حوزه سواد رسانه معلم متخصص کم داریم، اما اجازه نداریم از معلمان غیررسمی آموزش و پرورش را در مدارس به‌کارگیری کنیم و برای همین در این حوزه نمی‌توانیم از افراد متخصص استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: زمین مدرسه دکتر حسابی برای شخص است و برای دولت و آموزش و پرورش نیست، در یک بازه زمانی به مدرسه غیرانتفاعی اجاره داده شده و درحال حاضر برای ساخت و ساز واگذاری شده است.

وی اظهار کرد: تنبیه بدنی در تمام ندارس و در تمام سطوح ممنوع بوده وجرم است، معلم می‌تواند در شرایط خاص محرومیت برای دانش‌آموز درنظر بگیرد اما تبیه به هیچ عنوان مجاز نیست.

تحصیل 31 هزر دانش‌آموز قزوینی در مدارس غیردولتی

سیاهکالی مرادی درباره کمبود فضای آموزشی گفت: کمترین فضای آموزشی استان در مهرگان و شهرصنعتی است که با مولدسازی دو واحد و ساخت واحدهای جدید، وضعیت در شهرستان البرز بهبود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: ساخت تعداد قابل توجهی از مدارس بالای ۲۵ سال است و به بهسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارند، ۷ مدرسه هم جایگزین مدارس کانکسی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۲۸ هزار دانش‌آموز مدارس در غیردولتی داشتیم که امسال به ۳۱ هزار نفر می‌رسد و در ۲۴۲ مدرسه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز