خبرگزاری کار ایران

در یک سال گذشته؛

نزدیک به پنج هزار مورد حیوان‌گریدگی در قزوین ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۰۲۶

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در سال گذشته در سطح استان 4 هزار و 973 مورد حیوان‌گزیدگی گزارش شده و از این رو کنترل این وضعیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، بهزاد نجف‌پور، گفت: از بین 156 بیماری نوپدید شناخته شده در انسان 114 مورد آن، یعنی 73 درصد، از حیوانات به انسان منتقل می‌شوند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: به دلیل استفاده‌های مکرر از فرآورده‌های دامی در طی روز، احتمال ابتلا به این بیماری ها بسیار بالاست و با وجود تلاش بسیاری از سازمان‌ها در کنترل آن‌ها، هنوز این بیماری‌ها، موجب مرگ ‌و ‌میر و ناتوانی بسیاری از افراد می‌شوند؛ زیرا عامل ایجاد‌ کننده بیماری، در حیوان است.

وی با اعلام شناسایی 262 مورد بیمار مبتلا به بروسلوز و تعداد بالای حیوان گزیدگی در سال گذشته، بر لزوم توجه بیشتر به کنترل این مسائل توسط مسئولین سازمان‌های مرتبط تأکید کرد.

این مسئول بیان کرد: در 50 سال اخیر، بسیاری از بیماری‌های عفونی جدید، شایع شده که بخشی از آن‌ها، بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان (زئونوز) است.

 وی ادامه داد: کنترل موفق بیمار‌های زئونوز در شهرستان‌های تابعه، نیازمند رصد مستمر، اقدامات شناسایی، مراقبت، پیگیری موارد شناسایی شده و همچنین تقویت مشارکت‌های بین ‌بخشی سازمان‌های مرتبط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز