خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی فارس مطرح کرد؛

مخالفت جدی کمیسیون ماده ۵ با تغییر کاربری‌ها در هر نقطه استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۴۱

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تغییر کاربری باغ‌های شیراز و سایر نقاط استان خط قرمز دولت است و با هرگونه اقدامی در این زمینه مخالفت جدی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمود رضا طالبان‌ امروز جمعه سوم شهریور  گفت: در کلانشهر شیراز حوزه باغ‌های قصردشت دارای پنج گروه است که در گروه یک که حساس‌ترین گروه است، تغییر کاربری تحت هیچ شرایطی انجام نخواهد شد و ممنوع است.

طالبان ادامه داد: البته این به معنا نیست که از تغییر کاربری در سایر گروه‌ها استقبال می‌کنیم و مقاومتی در این زمینه وجود ندارد، بلکه در خصوص این گروه‌ها نیز با حساسیت و سختگیری برخورد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: در حقیقت می‌توان گفت که در موضوع باغ‌ها اولویت با حفظ باغات است و حتی المقدور تلاش می‌شود که باغ‌ها حفظ شوند.

دبیر شورای مسکن استان فارس گفت: البته این مسئله و حساسیت فقط باغ‌های شیراز و به ویژه باغ‌های قصردشت را شامل نمی‌شود، بلکه اساسا در هر نقطه استان که در طرح تفصیلی باغ باشد این حساسیت وجود دارد.

وی افزود: با هدف توجه به ارکان محیط زیستی و حفظ هوای پاک و تاکید استاندار محترم فارس مبنی بر لزوم حفظ باغ‌ها، در کمیسیون ماده ۵ با تغییر کاربری‌ها در هر نقطه استان مخالف جدی خواهد شد و حتی المقدور هیچ تغییر کاربری در دستور کار این کمیسیون قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز