خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبرداد؛

امدادرسانی به ۵۲۱ متاثر از آبگرفتگی در آزادشهر و رامیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۸۶۶

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۵۲۱ متاثر از آبگرفتگی در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی در روستاهای قورچای و پاقلعه ادامه دارد.

به گزارش ایلنای گلستان، قاسم غریب آبادی گفت: به دنبال بارندگی‌های شدید عصر روز یکشنبه 29 مرداد و آبگرفتگی برخی از مناطق در شهرستان آزادشهر شامل محور خوش ییلاق، نوده خاندوز، قورچای و همچنین روستاهای پشمکی، سید کلاته، و روستای پاقلعهٔ رامیان، نیروهای هلال احمر به محل‌های مذکور اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این حادثه ۴۴ نیروی عملیاتی در قالب ۱۱ تیم از هلال احمر آزادشهر، پایگاه خوش ییلاق، شش آب رامیان و ایمر گنبدکاووس با بکارگیری ۱۲ خودروی امدادی به ۱۲۱ خانوار با ۵۱۲ سکنه امدادرسانی کردند.

وی خاطر نشان کرد: در روستای قورچای ۹۱ خانوار شامل ۳۶۴ نفر امدادرسانی و ۵۰ خانه با بکارگیری ۱۳ دستگاه کف‌کش و موتور پمپ آب از آب تخلیه شدند‌. همچنین ضمن آمارگیری و تکمیل شناسنامه خانوار آب معدنی و بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین مردم توزیع شد.

غریب آبادی ادامه داد: در محورهای خوش ییلاق و رامیان و روستاهای پشمکی و سید کلاته ۲۰ خانوار شامل ۱۰۸ نفر با رهاسازی خودروهای گرفتار در گل و لای امدادرسانی شدند. ضمن اینکه محور برای عبور و مرور تخلیه شد و متاثرین به محل امن انتقال داده شدند.

وی توضیح داد: در روستای پاقلعه از توابع شهرستان رامیان، به ۱۰ خانوار شامل ۴۰ نفر امدادرسانی و پس از ارزیابی‌های صورت گرفته ۲۰ تخته موکت، ۳۰ تخته پتو، ۱۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و  سه ست ظروف میان خانوارهای متاثر توزیع شد.

غریب آبادی در پایان گفت: عملیات امدادرسانی همچنان در روستاهای قورچای و پاقلعه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز