خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون در گرگان:

گلستان درثبت تعهد اشتغال بالاتر از میانگین کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۵۸

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ تحقق ثبت اشتغال در کشور ۳۱ درصد است اما استان گلستان تا به امروز در تحقق اشتغال تعهد شده سال ۱۴۰۲، عملکرد ۳۳ درصدی دارد که دو درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش ایلنای گلستان، محمود کریمی بیرانوند اظهارکرد: سامانه رصد قابلیت‌های بسیاری دارد که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در امر گزارش گیری از آن به نحو شایسته‌ای در راستای ایجاد اشتغال بهره ببرند.

وی گفت: بنابر آمار ثبت شده در سامانه رصد و تحلیل و بررسی آن، می توان سیاست‌گذاری بهتری برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار انجام داد که این  مهم ترین کارکرد سامانه رصد است.

وی بیان کرد: مصوبات شورای اشتغال کشور در سال ۱۴۰۲ کیفی است که در آن به بحث مهارت آموزی، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و اشتغال بانوان تاکید ویژه‌ای شده است و این رویکرد منجر به کاهشی شدن نرخ بیکاری در بانوان شده است و از مصادیق آن می‌توان به ثبت ۱۰۳ هزار کد مشاغل خانگی در سال گذشته، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: رویکرد کارگروه اشتغال استان باید به سمت ایجاد انگیزه کار و امید  در جوانان باشد. تمام فعالیت‌های حوزه اشتغال به روز رسانی و برخط شده است که این یکی از افتخارات دولت سیزدهم است و نمونه آن ایجاد سامانه جستجوی شغل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز