خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان مطرح کرد؛

ایمن سازی راه مقابله با فرونشست زمین/استان ظرفیت ثبت نام مسکن ملی ندارد/پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران پیچیده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۱۵

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ساخت و ساز در مناطقی که دچار فرونشست شده نیازمند ملاحظات فنی و دستور عمل های اصلی است که اگر در آینده نشست کرد دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا قاری قرآن در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فرونشست پدیده‌ای است که وجود دارد و غیر قابل انکار است و قطعا باید در سیاست‌های بالادست به آن توجه ویژه شود که با دستور عمل‌های اصلی مانع پیشرفت آن شد.

وی با بیان اینکه فرونشست پایان کار نیست افزود: نمی‌توانیم به دلیل بروز پدیده فرونشست، کارهای عمرانی و ساخت و ساز را متوقف کنیم و می‌توان با رعایت ملاحظات فنی و تغییر در روند ساخت و سازها متناسب با مناطق دیگر فرونشست با این پدیده مقابله کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان یادآور شد: شاهین شهر یکی از مناطقی است که بیشتر در گیر فرونشست است و تلاش شده در حوزه راه و مسکن با در نظر گرفتن این پدیده کارها پیش رود.

وی اضافه کرد: پدیده فرونشست به دلیل برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیر زمینی صورت گرفته و خشکی زاینده رود که هم تامین کننده آب رودخانه و هم آب خوان‌های اطراف رود بود، سبب شده این پدیده سرعت بگیرد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: قبلا در فاصله 20 تا 30 کیلومتری محور رودخانه که حفاری انجام می شد، در عمق 10 تا 18 متری آب وجود داشت؛ اما الان بعضا به عمق 200 متر می‌رسد که خبری از آب نیست و آبخوان ها خشک است.

وی اذعان داشت: شهرداری اصفهان با مشاوره وزارت راه و شهرسازی اقدام به شناسایی پهنه شهر و اطراف اصفهان در ارتباط با پدیده فرونشست انجام داده تا تاثیر آن روی جلگه اصفهان به ویژه در شرق و جنوب شمال شرقی مانند دولت آباد و برخوار که بیشتر با پدیده فرونشست روبرو اند را ارزیابی کند.

مدیرکل راه و شهر سازی اصفهان ادامه داد: بعد از استخراج مناطق درگیر با فرونشست، راه کارها در اختیار مجریان مختلف مثل شهرداری اصفهان قرار گرفت تا با کنترل و مدیریت منابع آبی به ویژه برای آبیاری فضای سبز بتوانیم آبخوان ها را به تعادل برسانیم.

اصفهان ظرفیت اجرای طرح مسکن ملی را ندارد

وی با اشاره به ثبت نام بیش از 440 هزار نفر برای مسکن ملی در استان اصفهان تصریح کرد: حدود 148 هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی شدند که 121744 نفر تاییدیه دریافت کرده‌اند.

قاری قرآن با بیان اینکه 183866 واحد نهضت ملی مسکن در استان اصفهان است تاکید کرد: اصفهان از نظر جمعیتی پتانسیل و ظرفیت اجرای طرح مکسن ملی را ندارد و این پروژه برای شهرهای بهارستان و شاهین شهر تعریف شده که شاهین شهر از نظر متقاضی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران پیچیده شده

به گفته مدیرکل راه و شهر سازی استان اصفهان پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های ملی عنوان کرد و گفت: این پروژه نیازمند تامین اعتبارات ملی و کشوری است و افزایش هزینه ها سبب شده تا به امروز بی نتیجه بماند.

وی یادآور شد: پروژه‌های مسکن با پول مردم پیش می رود، اما طرحی مانند قطار سریع السیر اصفهان_تهران نیازمند تامین اعتبارات دولتی و ملی است که روند پیشرفت طرح را مختل کرده است.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز