خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بار هزینه‌های درمانی بر دوش کارگران و بازنشستگان سنگینی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۹۰۰

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک با تأکید بر دغدغه‌های موجود در خصوص مشکلات درمانی کارگران و بازنشستگان استان مرکزی گفت: امروز علاوه بر مشکلات معیشتی، جامعه کارگری و بازنشستگان باید بار سنگین هزینه‌های درمانی را هم به دوش بکشند.

محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: دولت و سازمان تأمین اجتماعی می‌بایست برای کاهش این هزینه‌ها سهم خود را افزایش دهند تا مقداری از دغدغه‌های مشکلات بیمه‌ای و درمانی بازنشستگان و کارگران کاهش یابد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی درمانگاه چهارم تأمین اجتماعی در اراک یک ضرورت است، ادامه داد: با توجه به کارگری بودن شهر اراک و فراهم کردن رفاه بیشتر برای عزیزان بازنشسته و کارگران، ایجاد و راه‌اندازی درمانگاه چهارم تأمین اجتماعی در میدان امام حسین اراک بسیار ضرورت دارد.

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی و درمانگاه تخصصی آن در شهر اراک از نظر کیفیت و ارائه خدمات زبانزد است، اما به دلیل استقرار آن در خارج از محدوده شهری و جانمایی آن در حاشیه کمربندی شهر اراک، رفت‌وآمد به این مرکز بهداشتی و درمانی با مشکلات فراوانی همراه است.

هاشمی تصریح کرد: با تلاش‌هایی که در گذشته انجام شد، سرویس‌های ایاب و ذهاب عمومی برای بیمارستان امام خمینی اراک راه‌اندازی شده بود. اما متأسفانه حدود 2 سال است که به بهانه‌های مختلف این سرویس‌ها تعطیل شده و مشکلات بسیاری را برای مراجعه‌کنندگان برای تردد به این مرکز بهداستی و درمانی به وجود آورده است.

وی بیان داشت: بر این اساس از مسئولان استانی و همچنین شورای شهر درخواست داریم با اختصاص چند دستگاه خودروی ون عمومی رفاه حال بیمه‌شدگان را فراهم کنند تا با سهولت بیشتری بتوانند به بیمارستان امام خمینی دسترسی داشته باشند. جا دارد مسئولان سازمان تأمین اجتماعی نسبت به این خواسته توجه بیشتری داشته باشند.

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک اضافه کرد: درمانگاه قدس اراک با توجه به منطقه کارگری‌نشین بودن و پوشش چندین شهرک می‌بایست به یک درمانگاه شبانه‌روزی تبدیل شود و این خواسته به حق چندین ساله کارگران و بازنشستگان در اراک و استان مرکزی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز