خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

آلودگی دیروز مشهد ۱۰ برابر میزان مجاز بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۶۲۰

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی گفت: گرد‌وغبار روز گذشته حاوی مواد بسیار خطرناکی بود که ۱۰ برابر میزان مجاز وزارت بهداشت گزارش شده بود و امروز در شرایط بهتری قرار دارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی الله‌پور در خصوص پدیده گرد‌و‌غبار در شهر مشهد اظهارداشت: این گرد‌وغبار حاوی مواد بسیار خطرناکی بود که ۱۰ برابر میزان مجاز وزارت بهداشت گزارش شده است و بارش‌های رگباری عصر دیروز، گرد‌و‌غباری را که آلایندگی‌اش ۱۰ برابر میزان مجاز بود را شست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی، علت بروز پدیده گرد‌و غبار در هوای استان و مشهد را فعال شدن کانون‌های قره‌قوم در ترکمنستان، هرات در افغانستان و نیز کانون‌های داخلی و وزش باد اعلام کرد و افزود: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شانزدهم مرداد در پی افزایش حجم آلاینده‌های گرد و غبار برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۲۰۶ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۴۱ نیز از ناسالم بودن و آلودگی هوا حکایت دارد.

الله‌پور ادامه داد: وقوع پدیده گرد و غبار طی دیروز و امروز موجب تعطیلی فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و مهد‌های کودک بنابرمصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی شد؛ ضمن اینکه کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، شهید مفتح، هفت حوض، خاقانی و شهر در شرایط خطرناک است و شاخص کیفیت هوا در ۱۸ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز